Tänkte försöka att fixa med SQL o ASP.NET för första gången, men jag fastna direkt :-P Du skriver att du skapat en MySQL-databas, men i koden står det SQL Server 2005. En bra början är att använda samma databasmotor som koden är anpassad för :) Vet inte om DotNetNuke har stöd för MySQL, men SqlClient-providern som verkar användas i inställningarna du klistrat in fungerar bara mot MSSQL. strConnection = "DRIVER={MySql}; SERVER=mydb4.surftown.se ; DATABASE=tommyW_dotnetnuke; UID=ANVÄNDARE; PWD=LÖSENORD" SqlClient-klasserna lär inte tycka om den MySQL-connectionsträngen... http://www.connectionstrings.comconnectionString hjälp
Jag har surftown som jag sitter på o där får jag denna info då jag skapar en databasen
vet inte vad som skall in vart osv.
MySQL-databashantering
hostname mydb4.surftown.se (212.97.132.74)
Portnummer 3306
Databasnamn tommyW_dotnetnuke
phpMyAdmin Byggd i phpMyAdmin kontrollpanel
Kvot Använda 0.0 MB av 50 MB Ändra kvot
Databasanvändare tommyW_Tivoli Ändra användares privilegier Byt lösenord Klicka för att radera
<connectionStrings>
<!-- Connection String for SQL Server 2005 Express -->
<add
name="SiteSqlServer"
connectionString="Data Source=.\SQLExpress;Integrated Security=True;User Instance=True;AttachDBFilename=|DataDirectory|Database.mdf;"
providerName="System.Data.SqlClient" />
</connectionStrings>
<appSettings>
<!-- Connection String for SQL Server 2005 Express - kept for backwards compatability - legacy modules -->
<add key="SiteSqlServer" value="Data Source=.\SQLExpress;Integrated Security=True;User Instance=True;AttachDBFilename=|DataDirectory|Database.mdf;"/>
<!-- Connection String for SQL Server 2000/2005 - kept for backwards compatability - legacy modules
<add key="SiteSqlServer" value="Server=(local);Database=DotNetNuke;uid=;pwd=;"/>
-->
<add key="InstallTemplate" value="DotNetNuke.install.config" />
<add key="AutoUpgrade" value="true" />
<add key="InstallMemberRole" value="true" />
<add key="ShowMissingKeys" value="false" />
<add key="EnableWebFarmSupport" value="false" />
<add key="EnableCachePersistence" value="false"/>
<add key="HostHeader" value="" /><!-- Host Header to remove from URL so "www.mydomain.com/johndoe/Default.aspx" is treated as "www.mydomain.com/Default.aspx" -->
<add key="RemoveAngleBrackets" value="false" /><!--optionally strip angle brackets on public login and registration screens-->
<add key="PersistentCookieTimeout" value="0" /><!--use as persistent cookie expiration. Value is in minutes, and only active if a non-zero figure-->
</appSettings>
Sv: connectionString hjälp
/JohanSv: connectionString hjälp
Sv:connectionString hjälp
/JohanSv: connectionString hjälp
är en bra sida om du söker connectionstrings :-)