Hej, Det jag kommer på direkt är ju en fördel iaf och det är plattformsoberoende (om det är korrekt/bra skrivet dvs). Jag håller med. Det är en fråga om tillgänglighet vs gui funktionalitet. Jag tycker att WindowsForms/SmartClient är helt rätt i dagens läge med DotNet2 och ClickOnce Deployment. Microsoft har faktiskt fått ihop det den här gången. Ta i trä. :) Tack för era kommentarer, Ja, det tycker jag är en rimlig slutsats. Distributionen måste beaktas också som du säger, dvs versioner på andra programvaror eller versioner på operativsystem samt servicepacks osv osv. Kostnadsmässigt är det nog färre "anpassningar" för en nät-version än klientinstallationer. Windows VS Web för interna system
Jag skulle vilja ha era kommentarer kring val mellan windows alternativt webbaserad miljö för utveckling av interna administrativa system.
Vad bör man beakta? I vilka lägen är den ena att föredra framför den andra och så vidare.
Tack på förhand.Sv: Windows VS Web för interna system
Nackdelar är begränsningar i UI:t, beroende på vad det administrativa programmet ska klara av/göra.Sv:Windows VS Web för interna system
Exemplevis är det inte helt trivialt att implementera drag and drop så att det funkar i alla browsers osv.Sv: Windows VS Web för interna system
I synnerhet för interna system där man vet vad klienterna kör. Dvs man kan vara säker på att de kör minst XP sp2 och DotNet2.0. (Eller att man kan trycka ut det automatiserat till användarna).
Om man däremot har en större mängd användare och man inte vet säkert vilka OS-varianter de kör, då är det bättre med webb.Sv: Windows VS Web för interna system
Vi har inga problem med distributionen eftersom alla användare sitter på samma geografiska plats i samma nät. De använder samma IT-support så vi styr över OS och .net-versioner, i och för sig även över browser-versioner också. Inga problem varken med spridning av windows eller webapplikationer således.
Men som jag tolkar er så är svaret att löser man bara spridningen så är fortfarande fördelarna med windowsapplikationer vad gäller UI:t det som bör avgöra?Sv:Windows VS Web för interna system