Hello! låter inte som om det enns skulle vara lagligt. Vad för slags anrop görs mot Mapforce ActiveX? En bättre lösning är kanske att exportera ut lösningen som XSLT eller C#-kod (Mapforce 2007) och använda detta i stället. ActiveX-kontrollen innehåller en mängd metoder som min kod anropar. Eftersom jag vill att användaren ska ha möjligheten att själv ändra i mappningen så räcker det inte att bara exportera ut lösningen som kod, (även om det hade varit mkt bättre!) Skalbarhet i en windows applikation
Så här är läget: jag har gjort en windows applikation i vs 2005 som egentligen bara är ett GUI över en befintlig kommersiell produkt (Altova Mapforce). Mapforce tillhandahåller ActiveX kontroller för integration till visual studio. I nuläget måste varje användare ha både Mapforce och min applikation installerad lokalt på sin dator för att köra applikationen. Problemet är nu att jag skulle behöva komma på en lite mer skalbar lösning, tänkte mig en klient/ server lösning där man har Mapforce på en server, men eftersom kommunikationen sker med ActiveX verkar det inte fungera. Så, någon som har några tips, ideér och tankar?
HelenaSv: Skalbarhet i en windows applikation
låter ju som ett sätt att försöka gå runnt deras licens system.
men det kanske ni redan har koll på , o har någon enterprise licens eller så?Sv: Skalbarhet i en windows applikation
Sv:Skalbarhet i en windows applikation
Frågan är dock inte tänkt som ett sätt att komma runt licenskostnader =).. Försöker bara få igång tankeprocessen om det finns något enkelt sätt att göra nuvarande lösning mer skalbar, vilket det kanske inte finns..