Jag håller på med en sida där det ska säljas saker. Nu är problemet att produktdetaljsidan inte passar alla produkter, kan man på ett enkelt sätt använda sig av en eller flera detaljsidor? Hur löser man i så fall detta? du får nog specificera din fråga lite mer . men min första tanke är nog att du ska ha en usercontroll för dina produkt/produktdetaljer och lägga den till sidan efter behov. Hej, Ska se om jag kan specificera det lite bättre:)Flera detaljsidor?
Sv: Flera detaljsidor?
Sv: Flera detaljsidor?
Du kan ju nästla eller lägga till detaljer om du vill .
Ex skapa en Main conrol med grunddetaljerna. Och sedan adda utökade detaljer baserat på produkt.
Dock är du lite otydlig om du med detaljsidor menar detailView eller bara en sida med detaljerad info om produkten.
mvh JohanSv:Flera detaljsidor?
Det är produktdetaljsidan som jag har problem med. Problemet är att för vissa produkter ska det visas storlek och färg mm medans det för andra inte ska visas samt för vissa produkter ska det visas fler bilder.
Detta med bilderna har jag löst med att göra en tabell där jag lagrar bilderna(sökvägen till bilderna) och kopplat detta till productID, på så sätt kan jag ju visa fler bilder. Detta har jag lagt i en repeater. Detta är inga bekymmer. Problemet är alltså informationen om produkterna.
Hoppas ni förstår hur jag menar.