Kollar runt lite på SVT och del andra sajter om övergången till DigitalTV. Jag antar att det egentligen inte kan finnas något sånt krav, utan det hamnar mer på "lägenhetskvalitén". Dålig TV-mottagning ger lägre värde på lägenheten vilket borde avspegla sig i lägre hyra. Känns lite onödigt för har man en antenn och sedan blir beroende av att den är rätt inställt så känns det lite konstigt att behöva köpa en bordantenn. I praktiken blir skillnaden mest vem du vänder dig till vid problem. Hmm ok I övrigt så är digital-tv en konsumenttjänst och precis som för alla andra tjänster kan man förståsKräva bra inställning på TV-antenn
Fast hittar inte det svar jag är ute efter.
Inte heller någon e-mail adress utan bara telefon fast jag gillar att fråga på email :)
Frågan lyder.
Om man bor i en fastighet som har en gemensam TV antenn kan man kräva att den ska vara optimerad av fastighetsägaren när det är dags att gå över.
Har en vän som har boxer och har en gemensam TV-antenn och det händer på kvällarna att det blir mosaik bilder och även försvinner och det kommer fram att den har för dålig mottagning.
På Boxer hemsida så ska han ha en mycket god mottagning.Sv: Kräva bra inställning på TV-antenn
Sen finns det kanske kabel-TV som alla kan ta del av och i så fall ser nog fastighetsägaren hellre att man använder sig av det.
En separat antenn (http://www.netonnet.se/section.asp?sid=1003386&did=) löser kanske problemet?
ThomasSv:Kräva bra inställning på TV-antenn
Men men få se va man görSv: Kräva bra inställning på TV-antenn
Har fastighetsägaren tecknat abonnemang för alla lägenheter och tar ut kostnaden på hyran borde du kunna ställa kraven på ev. felåtgärder till hyresvärden.
Har ni själv tecknat abonnemangen för varje lägenhet separat, och betalar direkt till digital-tvleverantören måste du vända dig direkt till dem för fel m.m.Sv:Kräva bra inställning på TV-antenn
Han har själv tecknat boxer paketet.
De har gemensam antenn och analog parabol men det ger ju inte så mycket extra kanaler så det var därför han skaffade boxer.
Får hoppas att hans hyresvärd förbättrar när det är dags att släcka det analoga området som han bor på.
Annars kan hyresvärden lik bra plocka ner den :)Sv: Kräva bra inställning på TV-antenn
kräva att tjänsten fungerar som den ska.
Skulle det inte fungera som förväntat eller avtalat så är väl prisavdrag det som ligger närmast till hands.