Jag heter Fim Wästberg, faktiskt döpt till Fim. Jag är ensam om det i Sverige. För flera år sedan köpte jag domänen fim.se. Nu håller ett finsk företag på att etablera sig i Sverige, och bolaget heter FIM. Självklart vill de köpa min domän, de har köpt fim.dk, fim.ru, de har fim.com och fim.nu. Företaget har 170 anställda totalt, dvs i koncernen. Först bjöd de SEK 10.000, sedan höjde de en aning till SEK 20.000. Har hört talas om en liknande affär, där slutade det på SEK 150.000, men dom har sagt att det är dom inte beredda att betala. Det verkar som om ni är i full gång med er förlikningsförhandling, och då är det förstås viktigast att bägge parter känner sig lika nöjda eller lika missnöjda med uppgörelsen. Du måste därför fundera över vad du själv skulle vara nöjd med och var din absoluta smärtgräns går. Min åsikt... Kan var så att du inte använde IE som webläsare, det är bara den som visar menyerna, tyvärr. Ska åtgärda det när jag fått tag på någit skrip el. dyl som visar menyer i alla webläsare. Helt korrekt, jag använder FireFox... Att du har rätt till din egen domän torde vara självklart, jag uppfattade bara din fråga som gällandes förslag på lämplig prisbild och förhandlingsstrategi?Pris på domän.
Vad anser ni? SEK 50.000 eller SEK 75.000 ??
/Fim W.
Tack för råd. De har accepterat ett bud på SEK 50.000 + att jag får domänen fim.nu
Bra va?
/Fim W.Sv: Pris på domän.
Kanske några andra kan komma med exempel på vad andra fått, men det är förstås väldigt individuellt beroende på domänens typ och användning och vilket bolag som vill köpa.Sv: Pris på domän.
Kollade på sidan och såg att du egentigen inte hade något på den. Möjligtvis kan det ju vara lite bökigt att byta emailadress.
Eftersom du inte har någon sida som (nu gissar jag) är välbesökt och på så vis kan generera pengar är väll 20Kkr bra? För dom pengarna kan du ju köpa ett gäng nya domäner :)Sv:Pris på domän.
/FimSv: Pris på domän.
Med IE fanns det ju lite mer... Men är det värt 20Kkr att ha det liggande på just den domänen?Sv:Pris på domän.