En liten fundering; Nej, en cookie är en cookie. Du använder ingen cookie. Såleder behöver du inte informera En intressantare fråga är: Det kan säkert räcka med att du reserverar dig från de utomstående annonsörerna. Ifall reklambilderna använder kakor så används kakor på sidan.Meddela att cookies används vid "cookieless" körning?
Om man kör cookieless i asp.net, måste man då meddela till användarna att ens sida använder cookies?
Ingenting sparas ju på klientdatorn i det fallet.
/RickardSv: Meddela att cookies används vid "cookieless" körning?
Sv: Meddela att cookies används vid "cookieless" körning?
Om jag inte lagrar cookies på klienten, men min sida innehåller reklambilder som lagrar en cookie.
Får jag då lov att uppge att min sida inte lagrar cookies?Sv:Meddela att cookies används vid "cookieless" körning?
Sv:Meddela att cookies används vid "cookieless" körning?
Från PTS hemsida:
"Hur påverkar den nya bestämmelsen en webbplats som förser besökarna med cookies från tredje part, t.ex. en annonsförmedlare som sköter annonseringen på webbplatsen eller från statistikföretag som gör trafikmätningar?
Om en webbplats bedriver utbyte med företag om s.k. banners har den som är ansvarig vad gäller webbplatsen också möjlighet att ställa krav på vad som publiceras där. Den ansvarige har därmed möjlighet att se till att de företag webbplatsen utväxlar banners med ger information om vad företagen använder eventuella cookies till. Den ansvarige har dessutom möjlighet att skriva en generell informationstext om de användningsområden som samtliga cookies på webbplatsen används inom. Därför ska den ansvarige, vad gäller den webbplats där dessa banners visas, se till att information om cookies ges."
http://pts.se/Sidor/sida.asp?SectionId=1930