Tja! Skriv det själv! Hmm kanske bättre att endast regga folk jag känner, och inte gå publikt med funktionaliteten. Se till att de kan välja om de vill visa sina bilder publikt eller bara för personer med lösenord.. Avtal till Foto site?
Jag är snart färdig med en foto site som innebär att folk kan ladda upp sina bilder till en säver där de är helt publika.
Även om de är totalt publika så skyltas de inte någonstans så oftast kommer det vara så att man lägger upp sina bilder i sina album sen skickar man länken till någon kompis.
Jag skulle behöva ett enkelt avtal som användarna måste godkänna vid skapande av konto. Detta avtal ska framförallt peka ut att det är upp till var och en att ta ansvar för det man laddar upp.
så klart kommer jag städa upp så gott jag kan och anmälnings kanpp finns men ibland kanske inte tiden räcker till.
Någon som känner till var man kan få tag på en mall eller liknande för ett sådant avtal?Sv: Avtal till Foto site?
"Bilderna som ligger på denna server ägs av den som laddat upp dem, jag(serverägaren) tar inget som helst ansvar för filerna, eller filernas eventuella laglighet. Hittar du en olaglig/stulen fil är det en sak mellan dig och kontohavaren = den som laddat upp bilden." - typ
Ju mer luddigt och "advokatigt" det blir, destor större risk är det att du får skit för det.
Frågan är om inte du får skiten ändå om något händer.
/mickeSv:Avtal till Foto site?
Sv: Avtal till Foto site?
Ger de ut lösenordet till Kalle som sparar bilderna och skickar till Pelle som i sin tur tycker att Babsan har nåt att säga om tjejen de pussar lite på är det deras eget fel... inte ditt..
Det som du behöver visa är bara att "Allt innehåll på denna sida © ..., För uppladdade bilder ansvaras ej..."
Är du med på hur jag menar?
/D