I februarie missade jag att betala hyran den 28. Att du betalar i förtid blir nog svårt att kräva ränta för. Men....håller med Sven. Om du betalar in via exempelvis internetbanken och även med gamla hederliga autogiro - då ligger banken automatiskt på betalningarna tills sista dagen. <b>Om du betalar in via exempelvis internetbanken - då ligger banken automatiskt på betalningarna tills sista dagen.</b> Thomas R: Man anger ju förstås vilken dag pengarna skall vara mottagaren tillhanda. <b>Man anger ju förstås vilken dag pengarna skall vara mottagaren tillhanda.</b> Läs hyres avtalet! Står det inget om ränta så stryk den ränta du blivit debiterad. En skitsak egentligen men blir förbannad på girigheten + 20:- expeditionsavg.Blir så djä... arg
Då åkte jag på förseningsavgift,dom fick hyran 2/3
Dom hävdar att det är räntekostnader.
Ok då skall jag väl också få detta tillgodo när jag som jag oftas gör betalar ~ 20 varje månad.
Eller vad tycker Ni ?Sv: Blir så djä... arg
Att dom har en förseningsavgift är nog bra om dom vill få in pengarna i tid.Sv:Blir så djä... arg
Man kan ju inte hävda att det är ränta.
Vad handlar det om ?
50-100:- ?
Tar man den summan i ränta för ett par dagar på vaddå ?? 5-6000 ?
Då ska man anmäla dem för ocker !Sv: Blir så djä... arg
På tal om avgifter.
Saknade tillräckligt med pengar en månad på betalningar för 2 bilar och 1 mc. 30 dagar senare kommer en faktura på 13.000 kr från trafikförsäkringsföreningen att jag åkt med oförsäkrade fordon i 1 månad -ändå hade jag autogiro - men autogiro dras inte 2 gånger, tänk på det..Sv:Blir så djä... arg
Menar du eFaktura? För om man betalar på vanligt manuellt sätt med internetbank så går pengarna givetvis över direkt (förutom dom vanliga 1-2 dagarna en överföring brukar ta).
ThomasSv: Blir så djä... arg
Sv:Blir så djä... arg
Jo, självklart kan man göra det. Men anger man ett datum så är det väl inte så konstigt att pengarna inte betalas ut förrens det datumet.
Läser man Pelles inlägg så låter det mer som att betalningen alltid sker den sista i månaden
ThomasSv: Blir så djä... arg
Sv:Blir så djä... arg
Fö. så predikar jag för mina barn, Hyra, Skatt och Fordonsförsäkring får man aldrig schabbla med!!!Sv: Blir så djä... arg
Ett par dagar tillhör inte godsed. Tänk om det varit banken som orsakat dröjsmålet. Löjligt. Jag räknar ränta på alla dagar om dröjsmålet är större än en vecka.