En historia hur det kan bli. Hur det går till i våra Tingsrätter. Inte visar man väl dasen för att men drar upp en flaska ur byxlinningen/bältet? Tycker det låter som att han visat den medvetet. Ur protokollet: >Till Anton ! Du har inte läst mitt ursprungsinlägg eller så har du läs-svårigheter eller förståndshandikapp. Lille Kari skulle nog gett fan i att försöka bjuda 14åringar på sprit till att börja med.. <b>Lille Kari skulle nog gett fan i att försöka bjuda 14åringar på sprit till att börja med.. </b> >mmm.... det är svårt att vara saklig. Mmm.... saklighet är en dygd Snälla djävlar ! Vårt Rättsväsende !
En sommardag(2006) så går min kompis Kari i Katrineholmcentrum lite halvfull efter sin frus födelsedag.
Han har en flaska päronsprit instucken under sitt bälte.
Kari sätter sig på ortens uteservering.Ett gäng ungdommar attackerar honom och tigger pengar.
Kari går till bankomaten och tar ut pengar,ger ungdomarna så dom kan köpa varsin hamburgare.
Dom hamnar vid samma bord 3*3. Kari fumlar i bältet för att bjuda på päronbrännvin.
Då hör och häpna råkar han visa sin lilla pojke.
Kari blir anmäld för sexuellt ofredande och också dömd.Dagsböter och skadestånd till tre flickor(14-15)
Jag var med på rättegången som moraliskt stöd för Kari. Jag har känt honom i många många år.
Jag vet att Kari inte har sådana böjelser.
Karis advokat var en djä... dålig skit som inte drev hans fall hårt.
Rättegången skedde inför lyckta dörrar därför att flickorna var minderåriga.
Domaren hade redan från början intagit media och populära ståndpunkten.
Ur protokollet. Pojken som satt närmast Kari har inte sett något. Flickan bortom honom såg.
Hon berättar för dom mittemot vad hon såg. Hon är inte kärande(hon bara sa vad hon såg)
Tre flickor på andra sidan bordet har sett och fått skadestånd. (Dom såg genom bordet av trä)
Direkt fråga från advokaten. "Hur länge såg du" Svar "ca 1 sek"
Nästa fråga "reste han sig upp så du såg" Svar : "Nej"
Kari har nu blivit fälld för sexuellt ofredande och skadestånd till flickorna på andra sidan bordet.
Så går det till i lokala Tingsrätter.Här Katrineholm. Kari vägrades prövning i Hovrätten därför att det
bara blev bötesdom. Kari känner sig oehört kränkt att bli stämplad som sexförbrytare.
mmm... gott folk det är mycket mediadrev som ställer till det för folk.
Det mesta som kränkte Kari är att när domaren läste upp domen ,tittade han inte på Kari
utan läste upp domen med ansiktet vänt mot flickorna.
Kari ville skrika till honom. "titta mig i ögonen när du dömer mig"
mmm... skickar detta brev även till JOSv: Vårt Rättsväsende !
Sv:Vårt Rättsväsende !
ca 1 sek. Inte egrierad.
Min point varför jag engarerar mig är att det blivit ett djä... hysteri i ämnet som gör att
svaga Tingsrätter med domaren i spetsen hellre fäller än friar.
Katrineholm (domare som lockar till förakt)
Till Anton ! Du har inte läst mitt ursprungsinlägg eller så har du läs-svårigheter eller förståndshandikapp.Sv: Vårt Rättsväsende !
Det där får du utveckla och förklara Sven.Sv: Vårt Rättsväsende !
Sv:Vårt Rättsväsende !
Håller med dig fullständigt. MEN !!! Forumet heter Jurudik !
Han blev dömd för sexuellt ofredande !!!
mmm.... det är svårt att vara saklig. Mmm.... saklighet är en dygdSv: Vårt Rättsväsende !
Häpp!Sv:Vårt Rättsväsende !
Man kan väl inte döma någon för sexuellt ofredande för att han försökt bjuda underåriga på sprit.
Det är förkastligt . Men ! tycker att jurudik skall döma exakt efter den paragraf som är relevant.
Det är inte rimligt, !!!
att en äldre man som råkat visa sitt slappa organ 1 sek skall bli dömd för sexuellt ofredande
Tycker Sven