Har inte riktigt koll på det. Får ett företag skicka reklam via e-post till privatpersoner som inte är, eller har varit kunder till företaget? Eller är det ett lagförslag som är på väg? http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Marknadsforing/Om-marknadsforingslagen/ Personligen skulle jag aldrig göra affärer med ett företag som skickade spam till mig. Och spam är ju precis vad du funderar på att skicka. Tack Henrik M. för information. Jaha, då vet man hur det är, bara att rätta sig packa sig därefter.Reklamutskick via e-post
Anledningen till frågan är att jag på mitt lilla företag tänkte skicka ut reklam den vägen.
/FimSv: Reklamutskick via e-post
<info>* Obeställd reklam
En säljare får vid marknadsföring använda e-post, telefax eller automatiska uppringningssystem endast om du har tackat ja till det på förhand. Detta gäller inte om säljaren har fått din e-postadress i samband med att du har köpt en vara av säljaren om
1. du inte har tackat nej till att din e-postadress används i marknadsföringssyfte.
2. reklamen gäller säljarens egna, likartade produkter som den du redan har köpt.
3. du på ett enkelt sätt kan motsätta dig att din e-postadress används i marknadsföringssyfte. Meddelandet med reklamen ska alltid innehålla en giltig adress dit du kan sända en begäran om att marknadsföringen ska sluta.</info>Sv: Reklamutskick via e-post
ThomasSv:Reklamutskick via e-post
/Fim W