Jag undrar hur ska ska göra för att få ljud i högtalarna i bilen Du kan använda dig av en EQ eller om din bilstereo där du ev. finner en LINE IN. Och då skall det bara vara att plugga in din bärbaradators LINE OUT till bilstereons LINE IN och spela din musik tills öronen trillar av. Dock så har inte alla bilstereos LINE IN, utan man kan få köpa sig en ny en, eller köpa till en EQ eller förstärkare med LINE IN! Varför skall ha en EQ? Han lär ju inte ha något behov av att ändra volymen på vissa specifika frekvenser? Däremot kan han undersöka om han har en separat förstärkare eller om den sitter i "radion". Beror väl på HUR kräsen man är! =D Men det jag mest tänker på är att EQ brukar kunna förstärka ljudet en aning. Ja, men då borde du ju ha skrivit en förstärkare... ;) En förstärkare av något slag borde han ju ha, en eq kommer han ju inte långt med + att den är stor och otymplig... ;) tackar, jag tänkte först att köra med en förstärkare.. Wow... stor och otymplig, har en EQ hemma till en bil, den är mindre än "bilsteron"! =)Ljud i bil?
från min bärbara dator, jag vill ju kunna öka volymen så att det blir ganska högt
och då räcker inte datorns "förstärkare", och jag ska även kunna
öka och sänka ljudet för både fram och bak högtalarna
och även balansen.
finns det någon färdig låda för detta eller måste jag själv bygga denna
och isåfall vilka komponenter behöver jag och hur ska jag bygga ihop den.
jag kanske även ska nämna att jag vill inte använda mig av en
kasset som finns till minidisk, där du kopplar in minidisken till den här kasseten som du senare trycker in i bilstereon.
Är ganska ny inom elektronik.Sv: Ljud i bil?
Sv: Ljud i bil?
Han bör nog leta fram en förstärkare till den, för om "radion" inte har en LINE IN, och han vill inte använda kassetadapter så blir det nog att inhandla en förstärkare eller en "radio" med LINE IN! Eftersom som han nämner så orkar inte datorn driva högtalarna!Sv: Ljud i bil?
men dessa brukar oftast vara onödigt stora, men men jag får leta och se vad jag hittarSv: Ljud i bil?