Jag funderar på att köpa en videokamera med plats för SD-kort. Undrar bara hur många timmar man får på typ 4G SD-kort? Blir nog inte alls bra. Jag har en vanlig digitalkamera (inte kompaktkamera) som kan spela in film också och kvalitén blir väldigt bra på den. Kan tänka mig att kvalitén på en kamera som faktiskt är gjord för att filma med blir ännu bättre, så det tror jag absolut inte blir något problem. Jag hoppas att det blir mer - Bra film som är inspelad på kamera ska enbart vara komprimerad ruta-för-ruta, helt omöjlig att redigera annars. Med dv avi tror att det blir ca 10 gb/h med palSD hur mångar timmar film
Sen förstår jag ju att det beror på upplösing men säg 640 x 480 i MPEG4 format.Sv: SD hur mångar timmar film
Rek att köra med hårddisk
Band och DVD går ju också bra men kan vara bökigt att få över det.Sv: SD hur mångar timmar film
Men något direkt svar på vad du faktiskt frågar efter har jag inte. Kan bara säga att 1 tim inspelad digital-tv tar ca 2 GB på min digitalbox. Borde väl bli ungefär samma storlek.
/ThomasSv:SD hur mångar timmar film