hej! Om det nu är så att vågen skickar data så måste du ta reda på på vilket sätt den skickar. Mer troligt är dock att du får ansluta till vågen med datorn och hämta data. <b>Hur kommer jag åt data som kommer in till datorn via det trådlösa nätverkskortet?</b> Det brukar stå i manualen till vågen hur den sköter om datasträngar. Jag har gjort en liknande applikation för spannmålshantering, (vattenhaltsbestämning) Det här med att kommuneras direkt via nätverkskortet, hmm och trådlöst. Med tanke på att tråden är sedan 2011-08-23 14:59:02 - Leif Nejman Hoppsan, det såg jag inte, datumet alltsåhämta data från nätverkskortet till vb6 programm
Jag har fått en idé att låta en apparat(digital våg) med trådlös kommunikation via nätverksanslutning till min dator ansluta till ett programm i vb6. Jag vill kunna sända data till vågen från programmet och ta emot data som ska in i de variabler som programmet använder sig av.
Hur kommer jag åt data som kommer in till datorn via det trådlösa nätverkskortet?
LNSv: hämta data från nätverkskortet till vb6 programm
JohanSv:hämta data från nätverkskortet till vb6 programm
Nu spånar jag villt men tanken går till en webbläsare.
Kan du läsa inkommande den vägen. Sv: hämta data från nätverkskortet till vb6 programm
Sv:hämta data från nätverkskortet till vb6 programm
Kommunicerade dock med vågen via Westermo's EDW-100, dvs
Via Seriellt snitt på vågen via EDW-100 in på Ethernätet och via nätverket vidare till en dator som agerade mätvärdesinsamlare.
Manualen beskrev kommunikationssnittet och vilken data som kunde utbytas..Sv: hämta data från nätverkskortet till vb6 programm
Detta projekt måste bestå av följande
Protocol och består av följande lager:
applikationslagret, transportlagret, nätverkslagret, datalänklagret och det fysiska lagret
Gemensamt för Applikationslagret är att kommunikation sker i klartext. Transportlagret hanterar kommunikation mellan datorers portar där TCP är säkrare på bekostnad av hastighet jämfört med UDP.
Nätverksskiktet adresserar meddelanden och översätter logiska adresser och namn till fysiska adresser. Det avgör också vilken väg i nätverket som meddelanden skall färdas och hanterar trafiksproblem som stockningar.
bla bla bla, osv
Njaaaa... Detta blir för avancerat för mej, om det inte följer med något protokoll och pollningsprogramvara med vågen, så ser jag detta som tämligen svårt..Sv:hämta data från nätverkskortet till vb6 programm
så har han antingen löst det eller gått vidare, för det har ju inte skett någon
återrapportering från han heller.Sv: hämta data från nätverkskortet till vb6 programm
Det var forumet som lurade mej, för det låg som nytt inlägg på min dator,
jag kollade därför aldrig datumet.