Är det någon som vet vad jag kan ha för problem med min IIS? Har du patchat för CodeRed och Nimda? Bara en mycket simpel rutinkoll, men handlar det om att blåsa disken så ;) Om inte annat har fungerat kan det hända att default dokument-typ Tack för admin-tipset. Man är för dålig att läsa info. Tack för övriga svar också. Jag lyckades till slut ominstallera IIS:en och då fungerade allt "klockrent". Vet ej vad problemet egentligen berodde på.Internet-tjänst hanteraren svarar ej.
Kan inte komma in i Internet-tjänst hanteraren och inte surfa till min defaultsida i wwwroten. Felmeddelandet är HTTP 404, när jag försöker "surfa" in med; http://localhost/default.htm. Har det något med de förskapade användarna; IUSR_XXX och IWAM_XXX att göra? Det verkar som att varken IIS:en eller hanteringen av den helt enkelt inte svarar. Är det någon som har haft samma problem, eller har något tips?
M v h
PatrikSv: Internet-tjänst hanteraren svarar ej.
Jag tycker att de låter som att de är i farten.
Om du inte har gjort det så är det en total rensning som Microsoft rekomenderar även om det finns verktyg som ska kunna ta bort det.
Innan du blåser burken se till att ladda hem sp2 och patcharna för både CodeRed och Nimda och se till att burken inte är uppkopplad på nätet innan du har installerat det.
Anna-Karin
ps.
ska se om jag hittar de verktyg som jag laddade hem,
det kanske går att lägga upp dem här på Pellesoft.
ds.Sv: Internet-tjänst hanteraren svarar ej.
: Har du kollat så att du har startat tjänsten, annars har jag för mig att du måste göra det i Computer Management.
Det var ett tag sen jag installerade IIS på min burk men jag hade lite problem också från början. Men det visade sig att det var bara nårga enkla intällningar som skulle ändras, minns inte var det var heller, men inte var något med Nimda eller CodeRed, inte heller rensade jag disken.
Men du är säkert en erfaren användare som har koll på det här så då får jag bara hänvisa till tidigare inlägg.
MVH
/J LindroosSv: Internet-tjänst hanteraren svarar ej.
inte är satt till det du använder..?
(Har hänt mig en gång och jag fick det meddelandet då...)
Bara en tanke.. :)
/ChristianSv: Internet-tjänst hanteraren svarar ej.
/PH