Hello Folks Jag kommer inte ihåg vad de olika typerna av batterier heter nu, men alla nya telefoner ska ha batterier som tål att laddas när som helst. Det säger iaf instruktionsböckerna, men jag brukar se till att batteriet är någorlunda tomt innan laddning ändå. För några år sedan var det ju dock så att man "var tvungen" att ladda ur det först, de flesta laddare hade inbyggda funktioner för detta. Som Johan säger, med de nya batterierna gör det ingen skillnad... Bara att ladda på när du vill :) Tja Om man har nickel-kadmiumbatteri tror jag att man ska ladda ur först. Det stod en intressant artikel om ämnet i den senaste NyTeknik.<br> Sen har vi de allra nyaste Lithium-Jon batterierna. Det jag har hört om dem är att det är ganska viktigt att ladda färdigt batterierna när man väl startat laddningen. De är roliga. De exploderar nämligen väldigt lätt om man laddar fel... :-) Är det inte laddaren det beror på? NiCd och NiMh ska man ALLTID ladda ur före laddning och Li-Ion ska man ALDRIG ladda ur. Så enkelt är det. Jag köpte en mikroprocessorstyrd laddare för inte så länge sedan, den kostade över 2000:- , men det påstås det vara värt. Man behöver inte tänka på nåt annat än att sätta i sladden :-) när man ska ladda batterier. 2000 pix ??Hur att ladda batteri ?
Måste fråga hur det egentligen är med batteriladdning av tex telefonbatteri ?
Som jag har lärt (för länge sedan). Skall man köra batteriet i
botten och sedan ladda.Om man laddar varje dag så minskar
utrymmet,man får mindre och minder kapacitet på batteriet.
"Stendamslunga.Två andetag sedan är det slut."
Hur är det egentligen 63 årig pensionär som blivit med mobiltelefon.
SvenSv: Hur att ladda batteri ?
/JohanSv: Hur att ladda batteri ?
Sv: Hur att ladda batteri ?
Jo dom nya telefonerna/batterierna blir faktiskt sämre även dom om man inte laddar ur dom fast försämringsgraden är så liten att man räknar att telefon inte används när det händer...
/JOnber (är inne på 3 battriert N:6150)Sv: Hur att ladda batteri ?
De flesta nya telefoner har, som tidigare skrivits här ovanför, nickel-metallhydridbatterier. Det är denna typ som ska kunna laddas "hur som helst"...
/ DavidSv: Hur att ladda batteri ?
<br>
/Ivar<br>
<code>
</code>
http://www.nyteknik.se/pub/ipsart.asp?art_id=21277Sv: Hur att ladda batteri ?
Ale ThoorSv: Hur att ladda batteri ?
/ DavidSv: Hur att ladda batteri ?
Jag har för mig att laddare som är processorstyrda känner av hur mycket bateriet ha och laddar efter det.... tills det blir fullt och stoppar sedan där....Sv: Hur att ladda batteri ?
ThomasSv: Hur att ladda batteri ?
Laddaren känner själv av vilken batterityp det är, om den behövar laddas ur eller inte, hur mycket batteriet är laddat, nar det är färdigladdat och byter till underhållsladdning när detär färdigladdat.
/JermySv: Hur att ladda batteri ?
Det lät lite mycket det.... nästan alla nya, har ju lithium-jon batterier.... man hinner slita ut bra många såna innan laddaren har "betalat" igen sig..... tror nog jag bytt telefon innan jag har sliit ut 3st batterier.....
men men.... hadde inte så mycket att tillföra igentligen..... ladda på ;-)
/Sune