Jag returnerade en DVD-spelare för ett tag sen pga problem och ville ha pengarna tillbaka. Nu verkar det som att jag kommer att få pengarna tillbaka men dock bara 1495:-. Jag betalade ca 1800:- när jag köpte den och samma DVD idag kostar 1495:-. Vilken summa är det jag ska ha tillbaka, den jag betalade eller det som DVDn kostar idag? Den du betalade såklart! Det var ju inköpspriset! Tycker det låter läskigt, det här... Om man lämnar tillbaks något och priset har stigit är det ju ursprungliga priset som räknas. Eller är det så att affären väljer det pris som är lägst? Beror på hur du köpt din DVD-spelare. Köpt via internet skall du ha tillbaka hela summan om du returnerat varan under ångertiden. Problem uppstår ofta vid utlandsköp. Då kan man räkna med att bli blåst. Har du köpt varan i butik finns inget som heter returrätt eller ånger. Det får man förhandla till sig innan köpet. Som närings idkare är det inte kul att köpa tillbaka en vara som någon kört ett tag. Värdet på varan har då minskat. Butiken vill då inte betala tillbaka hela köpesumman. Inge olagligt.Retur av DVD
ThomasSv: Retur av DVD
Sv: Retur av DVD
Sv: Retur av DVD