Hej Hej Jaa, visst verkar det kul.. De handdatorer som jag har använt, Compaq iPaq, har seriellt interface. Tror det är det vanligaste. ok, en serie port brukar alltså finnas på handdatorer. Hello.. Det finns en enorm utvecklingpotential för handdatorer genom att med nya program skapa nya användningaområden. Man använder Microsoft embeddet tools (embeddeVisualBasic3) för att skapa program till handdatorer. Finns att ladda hem gratis. Kommunicera med handdator
Jag undersöker lite kring handdatorer.. Jag skulle vilja ta in en signal från en pulsgivare som sitter på hastighetsmätarvajern på en mc, och även signal från en temperatur sensor i motorn.
Nästa problem kanske är att skapa ett passande program för detta till handdatorn, är det någon som har gjort något liknande eller har tips?
/David Sv: Kommunicera med handdator
Mycket intressant ämne som har pontetial.
Hur programmerar man h-datorn , vilket protokoll
vad kommer ut ur porten ????????
undrar Sven som gärna hjälper dig vidare.Sv: Kommunicera med handdator
jag spanar och försöker hitta en lämplig h-dator, just nu finns bara en massa frågor..
Kanske kunde vara passande att börja med få en h-dator att läsa av din (sven) tempsensor? Och bygga vidare därifrån.
/DavidSv: Kommunicera med handdator
/JohanSv: Kommunicera med handdator
kan man räkna med att signalerna alltid ligger på samma pinnar?
Hur många sensorer el likn. kan man ha på serieporten?
Jag siktar på att ha en pulsgivare från hastighetsmätarevajern, och en tempgivare, (än så länge)..
Jag har börjat i fel ände, och får svänga om detta projekt pga inkompetens..
Hej så länge!
Jag skrev till en rad tillverkare för olika märken av handdatorer om dessa möjligheter att inte bara använda en handdator som almanacka och att skicka e-post med när man reser osv, utan förslag på en massa program som kan öka försäljningen av handdatorer mångdubbelt. Det var bara HP som jag fick svar från och de hänvisade i sin tur till Microsoft då det programvaror. Mycket märkligt!Sv: Kommunicera med handdator
Svara