Hej ! Hej Vilken modell av Amilo är det du har? Bra sidor för Fujitsu maskiner finns här: Jag har alltså provat på 2 olika sätt. Nu har jag laddat ner drivrutin. Skall ta med den hem och testa ikväll. Det kan vara som så att du inte visar bilden i PAL utan i NTSC, då blir det svartvitt för de flesta Om du har en inställning mellan SVHS och Composit kan du testa att växla där. För att få ljud måste du dra en separat kabel mellan dator och tv. Ett fel som jag stött på är att vissa kablar inte fungerar som de ska och endast ger svart-vitt. Byter man till en annan (annat märke alltså) så fungerar det klockrent istället. Någon förklaring till detta fenomen har jag inte fått, mer än att "så är det bara" ... Borde vara att de inte är kopplade enligt samma standard, precis som vissa euroscart inte heller är det. Hej Tja!! Jag kanske minns fel, men jag tror att S-video separerar signal och färg, kan gissa att det kan bli svartvitt om man av någon anledning inte får med färg signalen. Hade du S-video ingång på tv'n så bör problemet ligga i kabeln eller drivrutinerna. Och som sagt, se till att du väljer att skicka ut PAL i datorns inställningar. vanligt problem.Svart / Vit bild
Jag försöker spela upp en dvd-film via min bärbara dator (Fujitsu Amilo) på TV:n.
Har kopplat via S-VHS kabel direkt in i TV:ns S-VHS uttag samt via S-VHS kabel med Scart in i TV, och jag kan inte få det hela att gå i färg. Det blir bara Svart/VIt bild. Dessutom går ljudet bara ut i datorn men så kanske det skall vara.
Finns det ngn som har lösningen på detta ?
Tacksam för hjälp
/ MagnusSv: Svart / Vit bild
>Har kopplat via S-VHS kabel direkt in i TV:ns S-VHS uttag samt via S-VHS kabel med Scart in i TV
Ser konstigt ut, TV på två ställe.Hur som helst det verkar saknas
KompositVideo i Scartkontakten eller så är det så att du måste
ha R G B signaler från datorn in på resp R G B stiften på Scarten.
Spånar
SvenSv: Svart / Vit bild
Kan kanske behövas nya drivrutiner eller så.
Har du bara modellen så kan jag se om jag hittar något.
//DalleSv: Svart / Vit bild
www.mobile-cd.org
www.driver-cd.com
Där kanske du hittar något!
//DalleSv: Svart / Vit bild
Läste på en anvisning till Amilo att man skulle kunna köra DVD till TV med den.Sv: Svart / Vit bild
Hoppas, Hoppas...............Sv: Svart / Vit bild
Sv: Svart / Vit bild
/JohanSv: Svart / Vit bild
Lycka till.
Mvh
/EESv: Svart / Vit bild
>Ett fel som jag stött på är att vissa kablar inte fungerar som de ska och endast ger svart-vitt.
Ja det har jag också råkat ut för på Scartkablen.Av idiotisk snålhet
har man struntat i att lägga tråd på vissa av Scartkontaktens pinnar.
SvenSv: Svart / Vit bild
Ett annat problem på det här området är om man har en äldre tv. Då måste man ställa om scart kontakten S-vhs kontakten från vanlig AV til S-Av. Har det så på båda våra tv apparater här hemma.
Den ena är bara 3 år gammal medans den andra är 13 år gammal.
/JimmySv: Svart / Vit bild
På min tv så får jag fram s-video signalen även när jag väljer en av dom andra AV ingångarna, men i svartvitt och dålig kvalitet.
Kan det vara så enkelt... ?
Jag har jävlats många timmar med liknande problem, problemet har nästan alltid legat i programvaran/drivrutinerna...
Lycka till!Sv: Svart / Vit bild
Vill påstå att kablar och kontakter är ok, men du borde kunna ändra på tvn.
typ AV1>> AV1s. om inte så vet jag inget mer.