Flera har önskat ett forum som berör flash-programmering i form av actionscript eller andra frågor som berör flash i allmänhet. Hoppas att ni finner detta forum intressant. Tja om ingen annan är intresserad så kanske jag skulle dra mitt strå till stacken att vara moderator här :) Carsten, :-) Carsten, tack för visat intresse - du är nu satt som moderator på detta forum. Jag har också hyfsad kunskap i ämnet, och kan tänka mig att lägga upp några nybörjarartiklar (under Artiklar/Filmer) inom några veckor. Det är flera här på jobbet som vill att jag ska lära dom grunderna, så jag blir tvungen att göra material för det, och kan lika bra göra ordentliga artiklar av det. Yiiieeehhaaaaww! Jag kan gärna ställa upp som mederator har en del del erfarenhet med Macromedia Flash Andreas, Japp vi ska se vem som är bäst som moderator :-) Borde inte uppgifterna betr. Presonlig kompetensNytt forum - flash och actionscript
Om någon som är drivande och hjälpsam, säg till om Du vill vara moderator.Sv:Nytt forum - flash och actionscript
Sara:
Moderator är att man hjälper och se medlemmarna sköter sig, flytta till ett passande forum. Kolla så det lite bli för mycket offtiic och inte några fula ord och påhopp i inläggenSv: Nytt forum - flash och actionscript
För att vara moderator så måste man ju ha ett hum om vad som diskuteras i forumet också, så den som är moderator här i flash/actionscript forumet måste ju givetvis ha rätt så bra kunskaper i det, eller har jag fel?
Ps. Carsten, jag vet att du har bra kunskap inom ämnet, iallafall hyffsade.
/mSv:Nytt forum - flash och actionscript
Tack, jodå lite kunskap har jag (jobbar med flash just nu) men man ska aldrig glömma bort den sociala biten som visa moderator har svårt för ;-)Sv: Nytt forum - flash och actionscript
Sv:Nytt forum - flash och actionscript
Jag meddelar i detta forum när jag har lagt upp något.Sv: Nytt forum - flash och actionscript
Detta kom ju sanslöst lägligt, speciellt nu när undertecknad
just tagit sig i kragen och börjat leka med verktyget.
Håll alla lediga tummar att jag inte ger upp innan det
börjar ge frukt nu. Självklart (eftersom det är jag) så
kommer det att resultera i enbart småspel av 80talsstuk,
som om det inte fanns tillräckligt av den s k "varan"
redan på nätet. :-)
Skönt att vi redan fått en moderator så att vi har nån
att gnälla och ställa krav på här inne också.
ChristerGbg Sv: Nytt forum - flash och actionscript
Sv:Nytt forum - flash och actionscript
Vi har ju redan en moderator här, Carsten.
Du får skriva lite artiklar om Flash och Actionscript och visa att du har bra kunskap inom flash / actionscript och då kanske Carsten "lämnar" över moderationen till dig ;-)
/mSv: Nytt forum - flash och actionscript
skämt och sido, ibland skulle det vara bra att ha fler än en moderator på varje forum.
Men men känner man sig att man inte har tid eller en annan person har bättre kunskaper en sig själv och den personen vill bli moderator så kanske man "lämnar" över stafettpinnen till den personenSv: Nytt forum - flash och actionscript
uppdateras och utökas med en kolumn för Flash/ActionScript nu?