Hej, Varför bygger du inte i de där funktionerna diekt i filmen? Har dem längst ner på filmen som jag sa. Alltså knapparna play pause osv som fungerar. Hmm kolla in denna länkanropa flashfilm mha av javascript
Jag har en flashfilm som jag vill kunna pausa(stoppa) och starta med hjälp av javascript.
Jag har sökt på nätet och hittat att följande kod som skall fungera men det stod att inte alla flashfilmer kunde stoppas:
<code>
Rewind |
Play |
Pause
</code>
När jag testar detta så fungerar Rewind() funktionen, stop funktionen fungerar inte alls och när man klickar på play så blir det väldigt konstigt. Filmen försvinner och den blir en stor svart ruta ungefär.
Jag har en play pause osv längst ner i själva flashfilmen, men jag behöver kunna pausa filmen mha javascript.
Är det något fel med de övriga funktionerna eller vad kan felet vara?
Tack
RobertSv: anropa flashfilm mha av javascript
Sv:anropa flashfilm mha av javascript
Iaf, anledningen för att jag vill använda javascript för att stoppa det hela är för att jag har några lager som visas och döljs när man klickar på vissa länkar. Men eftersom då filmen lägger sig i bakgrunden så vill jag pausa den medans man läser något annat.Sv: anropa flashfilm mha av javascript
www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_04160
om det gäller ljud så kolla in denna
www.schillmania.com/projects/soundmanager