Hejsan! Nu är ju jag ingen hejare på flash, men om jag fattat saken rätt körs flash på klientens dator. Som Erik Eloff slrev så tror jag inte Flash kan det.Det du kan göra är att använda ett scriptspråk till detta.Går det att spara filer med flash?
Jag har testat och ladda externa variabler från en text fil i Flash MX 2004 funkar utan problem.
Men till min stora förvåning så hittar jag ingen information om hur jag efter laddat in varibalerna och bearbetat dom sparar tillbaka dom till textfilen.
Är det så att det helt enkelt inte finns stöd för att spara variabler i externa textfiler?
Vet att det går att göra kopplingar till SQL databaser och använda XML men tänkte försöka hålla det på en så låg nivå som möjligt.
Hoppas det är någon här som har pejl på läget när det gäller Flash och actionscript som kan hjälpa mig.
Tack på förhand!Sv: Går det att spara filer med flash?
Jag skulle tro att Flash inte har rättigheter att skriva till den lokala disken.
Det borde ju finnas stöd för sql, så den vägen är vad jag skulle testa.
// LoffeSv:Går det att spara filer med flash?
Dom flesta som kör med Flash brukar ju gilla PHP av någon anleding så kolla på PHP-script som kan svriva till en text fil.