Hej! Hmm, tyckte jag för inte så länge sen såg någon skriva om det på www.codeproject.com eller möjligen någon annan site. Kolla där och se om du kan söka fram nåt, sök på "flash". Klarar du av att läsa in en statisk XML-fil till Flash? Ok, Pelle! Ska snoka runt där lite. Har annars letat med ljus och lykta utan att finna något svar som fungerat för mig. Ja, jag har lyckats med att läsa in XML från en fil. Det är just när jag vill köra det dynamiskt, utan mellanliggande filer, som det skiter sig. Och du har prövat att bara skriva ut en korrekt XML-fil efter att ha skickat en header som säger att det är XML? Det du visade ovan var inte korrekt XML. Fick det till slut att fungera. Rättade bl.a. till XML:en så att den blev korrekt, eller välformulerad. Sen körde jag debugging inifrån Flash och såg där var datat tog vägen. Förhoppningsvis ska därmed det här hindret vara avklarat.Skicka "XML" från ASP .NET till Flash...
Jag håller på att pula lite med ett enkelt forum som använder såväl Flash som ASP .NET (VB .NET).
Hittills har jag lyckats skicka XML från Flash till ASP .NET-skriptet, och där också lyckats ta hand om det. Däremot har jag inte klurat ut hur jag ska skicka "XML" från ASP .NET till Flash.
Har försökt med följande utan resultat:
Response.ContentType = "text/xml"
Response.Write("<ok/")
Nån som sitter inne med en patenterad lösning på det här? Kan ju tillägga att jag "googlat" å det grövsta efter svar på andra ställen men utan att hitta lösningen.
Tack på förhand!
/MarcusSv: Skicka "XML" från ASP .NET till Flash...
Sv: Skicka "XML" från ASP .NET till Flash...
Sv:Skicka "XML" från ASP .NET till Flash...
/MarcusSv:Skicka "XML" från ASP .NET till Flash...
/MarcusSv: Skicka "XML" från ASP .NET till Flash...
Sv:Skicka "XML" från ASP .NET till Flash...
Tack i alla fall för hjälpen!