Kika här: Jag har hört med flertalet kompisar som sitter på olika datorer. Plus alla på jobbet. du kollar i fel ända, cachningen beror på de headers som asp sidan skickar.. Jag hade redan provat alla cache-script som finns i asp och html.Fungerar i FF men inte IE
http://www.kompetensfakta.se
Det röda partiet är en flash. Det till höger, "Aktuellt behov från databasen", är ett actionscript som hämtar data från en asp-fil och publicerar. Meningen är att den ska loopa runt och hämta ny var 15:e sekund lr så.
Fungerar utmärkt i Firefox och Opera. Men i Internet Explorer så tar den samma hela tid. Byter dock om man stänger fönstret och går in igen.
Vad kan felet vara?Sv:Fungerar i FF men inte IE
Och alla har det så att flashen fungerar, men att den inte byter IE.
Jo troligen lagras den i cachen. För om man i IE går in och tömmer lagrade filer medans man är inne på sidan och sen uppdaterar, då kommer det ett nytt behov fram igen. Men fram tills dess så står den på samma, även om den först fade:ar iväg, så kommer den tillbaka.
Finns det nått i flash där man kan tvinga att inte cacha hämtad data.
Eller... jag provade att sätta textFältet.htmlText = ""; på en annan frame än första. Och den nollställer inte i IE ... verkar som att fältet blir låst.Sv: Fungerar i FF men inte IE
Sv:Fungerar i FF men inte IE
Det som tillslut hjälpte iaf var att sätta ett slumpnummer som querystring vid importeringen i actionscriptet.