Min mappstruktur ser ut så här. En mapp som heter Flash i den mappen har jag .swf-filen och en xmlfil (movies.xml) och en annan mapp (movies) i mappen movies har jag mina filmer. Problemet är att jag kan inte få det hela att fungera på min webbsida, men i Flashplayer fungerar det som det är tänkt. Du menar att det fungerar som den ska lokalt men inte på webben? Nja inte riktigt så. Den fungerar bara i Flashplayer, inte i webbläsaren över huvud taget. När jag är i Flash och klickar på "Test Movie" så fungerar den. Men ser jag på den lokalt eller när jag har publicerat den på webben så går det inte. Jag tror att det är att den inte laddar in xmlfilen. En del komponenter syns och den står och blinkar "Hämtar video" och det ska den ju när den laddar. Så som jag ser det är det att den inte laddar in xmlfilen. Hmm har du testat en trace så du se var den generera när du klickar på menyn? Japp, det jag får fram när jag tracar så här Ska inte behövas tycker jag. Det fungerar inte när jag hårdkodar heller. Det var därför jag tänkte om det är nåt med att jag måste godkänna att .flv-filer spelas upp. Kanske en dum fråga men är du säker på att du laddat upp dina .flv filmer? Hmm problemet är ju då att din spelare inte spelar upp rätt. Men det är ju konstigt att det går att spela upp den i Flashplayer. Hmm fattar inte det här riktigt. mm det är skumt det. Nä, det gör den inte. Därför misstänker jag att det är nåt som gör att det inte går att spela upp .flv på nåt sätt. Men om jag kommenterar bort allt och bara har det absolut nödvändigaste för att spela upp en film (hårdkodat) så funkar det. Detta är skitkonstigt, skriver jag så här i xmlfilen fungerar det hos mig. Är du säker att de ligger där då japp, jag är helt säker på det. När jag tracar får jag ut detta jo men skriver man ut adressen via webbläsaren till XML filen exempelvis och den inte hittar det så kan ju flash inte hitta FLV filerna och det? Nä, jag vet och det är ju skitkonstigt. För de ligger där. Har kollat på nätet om jag måste göra någon inställning i Windows Server 2003 för att det ska funka men hittar inget. Jag fattar inte ett dugg. De ligger helt enkelt inte publik verkar det som. Nä, jag har inte det. Men om jag anger localhost inne i Flash så borde väl Flash leta i datorn applikationen ligger på? SOm jag ahr det nu har jag loclahost på den sista filmen http://81.233.110.17/wt2/video/ Om du skriver localhost (http://localhost) och lägger upp den publik så kommer flash inte fatta något. Men visst ska det fungera med relativa sökvägar? Skriver jag mmm det ska inte vara några problem, den läser ju din XML fil det ser man ju på listan. Jo, när jag skriver sökvägen helt till xmlfilen laddar den in den men inte om jag skriver "movies.xml". Jag tänkte att om jag ändrar allt till relativa sökvägar så ska ju Flash hitta "movies/orb.flv" osv. MEn då laddar den inte in xmlfilen ens. Detta är nåt som är helt galet, undra om det är nåt på min server som inte stämmer i alla fall. testat att göra en enkel spelare utan listan och se om flv filen spelar då? Nope, det funkar inte heller. Eller om jag skriver localhost fungerar det för mig. Men den spelar inte upp om jag skriver relativt eller om jag anger ip-adressen. Detta gör ju att man kan tro att det är nåt med servern som inte stämmer. Tjoho jag löste det :)Kan inte se Flashfilm
Min kod ser ut så här:
<code>
var nc:NetConnection = new NetConnection(); // Creates a new NetConnection object...
nc.connect(null); // Indicates that e not using a Flash Communication Server..
var ns:NetStream = new NetStream(nc); // Creates a new instance of the NetStream object..
ns.setBufferTime(10); // Sets how many seconds it will have in the buffer...
ns.onStatus = function(info){
// If the buffer is full, we hide the buffer layer...
if(info.code == "NetStream.Buffer.Full"){
buffer._visible = false;
}
// If the buffer is empty, we show the buffer layer...
if(info.code == "NetStream.Buffer.Empty"){
buffer._visible = true;
}
// When the video is over, we start it from the beginning...
if(info.code == "NetStream.Play.Stop"){
ns.seek(0);
}
}
myVideo.attachVideo(ns); // Attach the vido to "myVideo"...
// When we click on the rewindStart button...
rewindStartBtn.onRelease = function() {
ns.seek(0); // Goes to the number of secunds we want...
}
// When we click on the play button...
playBtn.onRelease = function(){
// If the video is playing, we will pause it. And if it's paused we will start it...
ns.pause();
}
// XML
var vList:XML = new XML(); // Creates a new instance of the xml object...
vList.ignoreWhite = true; // We will ignore white space...
vList.onLoad = function(){
// Puts the content in the xml file in an array...
var videos:Array = this.firstChild.childNodes;
// Writes in the video list what is in the array...
for(i = 0; i < videos.length; i++){
videoList.addItem(videos[i].attributes.desc, videos[i].attributes.url);
}
ns.play(videoList.getItemAt(0).data); // Plays the video that is first in the array...
videoList.selectedIndex = 0; // Highligths the video...
}
var vidList:Object = new Object();
// When we click on another movie, (we want to se another movie).
vidList.change = function() {
// Plays the video we have clicked on...
ns.play(videoList.getItemAt(videoList.selectedIndex).data);
}
// Adds a listener to the vidList...
videoList.addEventListener("change", vidList);
vList.load("movies.xml"); // Loads the xml file...
// Loader...
var videoInterval = setInterval(vStatus, 100); // Calls the vStatus function 10 times each second...
var amountLoaded:Number;
var duration:Number;
ns["onMetaData"] = function(obj){
duration = obj.duration; // how long has the movie been played?
}
function vStatus() {
amountLoaded = ns.bytesLoaded / ns.bytesTotal; // calculates how much of the movie has been loaded in percent...
loader.loadBar._width = amountLoaded * 320; // sets thw width of the loadbar...
loader.scrub._x = (ns.time / duration * 312); // Moves the "scrub"...
}
// Scrub
var scrubInterval;
loader.scrub.onPress = function(){
clearInterval(videoInterval); // Clears the call of the vStatus function...
scrubInterval = setInterval(scrubIt, 10); // Calls the scrubIt function one hundred times each second...
this.startDrag(false, 0, this._y, 320, this._y); // Tells Flash in what area we are soposed to drag the scrub...
}
// When we release the scruber it doesn't matter if we release it outside the area we told Flash before...
loader.scrub.onRelease = loader.scrub.onReleaseOutside = function(){
clearInterval(scrubInterval); // Clears the call of the scrubinterval function...
videoInterval = setInterval(vStatus, 100); // Calls on vStatus as before...
this.stopDrag(); // Indicates that we have stoped darg the scrubb...
}
function scrubIt(){
// Tells Flash where in the movie we are when we scrub it...
ns.seek(Math.floor((loader.scrub._x / 320) * duration))
}
// When we click on the forward button...
forwardBtn.onPress = function(){
// Jumps 10 seconds forward in the movie...
ns.seek(Math.floor((loader.scrub._x / 320) * duration) + 10)
}
// When we click on the rewind button...
rewindBtn.onPress = function(){
// Jumps 10 seconds back in the movie...
ns.seek(Math.floor((loader.scrub._x / 320) * duration) - 10)
}
// Creates a new empty movieclip with th name "mySound"...
_root.createEmptyMovieClip("mySound", _root.getNextHighestDepth());
mySound.attachAudio(ns); // Attach mySound to ns...
var so:Sound = new Sound(mySound); // Creates a new instance of the sound object...
top = 255;
left = vol._x;
right = vol._x;
bottom = 349;
level = 20;
// When we drag the volume...
vol.onPress = function() {
startDrag("vol", false, left, top, right, bottom);
dragging = true;
};
// When we release the volume...
vol.onRelease = vol.onReleaseOutside = function() {
stopDrag();
dragging = false;
};
// Sets the volume...
this.onEnterFrame = function() {
if (dragging) {
level = 100 - (vol._y-top);
} else {
if (level>100) {
level = 100;
} else if (level<0) {
level = 0;
} else {
vol._y = -level+100+top;
}
}
so.setVolume(level);
};
</code>
xmlfilen
<code>
<?xml version="1.0" encoding="utf-8" ?>
<videos>
<video url="movies/orb.flv" desc="Informationsfilm om spelet Orbivius" />
<video url="movies/bobboBath1.flv" desc="Film om Bobbo när han badar." />
<video url="movies/bobboBath2.flv" desc="Fortsättning på Bobbos äventyr i diskhon" />
</videos>
</code>
inläkningen i aspxfilen
<code>
object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" width="550" height="400" id="video" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="flash/video.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<embed src="flash/video.swf" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="550" height="400" name="video" align="middle" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
</code>
Nån som vet vad som är fel?Sv: Kan inte se Flashfilm
Har du kollat så det inte är stora bokstäver i katalogen eller ändrat så det stämmer in för apache är känslig på stora och små bokstäver.Sv:Kan inte se Flashfilm
Jag har kollat stora och små bokstäver. Det är Win server 2003 den ligger på. http://81.233.110.17/wt2/video/ videolistan sk laddas in i listan under kontrollerna till videospelaren.
--------------------EDIT-----------------------
Jag har fått den att ladda in xmlfilen nu. Men den vägrar fortfarande att ladda in filmerna.Sv: Kan inte se Flashfilm
Sv:Kan inte se Flashfilm
trace(videoList.getItemAt(videoList.selectedIndex).data); är detta :
movies/bobboBath1.flv
movies/orb.flv
movies/bobboBath2.flv
Vilket ju stämmer. Men varför laddas inte filmerna in? Det är ju rätt sökväg som tracas ut. I mappen där jag har .swf-filen har jag en mapp som heter movies och i den ligger filmerna. Så det stämmer ju, jag fattar inte detta. Måste man ange att Windows 2003 server ska kunna spela .flv-filmer? Jag har lagt till .flv i documentfliken på properties i IIS. Men det hjälper inte heller.Sv: Kan inte se Flashfilm
Om du "hårdkodar" en film så den väljer den direkt och kör, fungerar det då?Sv:Kan inte se Flashfilm
Sv: Kan inte se Flashfilm
Antingen får du kollar igenom all kod eller leta upp en spelare (exempelvis på www.flashkit.com) som spelar flv filer och sedan redigera den koden så den passar dig.Sv:Kan inte se Flashfilm
Om du testar att skriva in hela adressen till flv filen i XML filen då?Sv:Kan inte se Flashfilm
<video url="http://localhost/wt2/video/flash/movies/bobboBath2.flv" desc="Fortsättning på Bobbos äventyr i diskhon" />
Men skriver jag
<video url="http://81.233.110.17/wt2/video/flash/movies/bobboBath2.flv" desc="Fortsättning på Bobbos äventyr i diskhon" /> så fungerar det inte. jag fattar F*N inte det här. Xmlfilen laddas ju in när jag skriver vList.load("http://81.233.110.17/wt2/video/flash/movies.xml"); då borde väl även filmen fungera?Sv:Kan inte se Flashfilm
Har du försökt ansluta via webbläsaren direkt till filernaSv: Kan inte se Flashfilm
När jag skriver ip-adress, detta fungerar inte.
Error opening URL "http://81.233.110.17/wt2/video/flash/movies/bobboBath1.flv"
När jag skriver localhost, och detta fungerar.
http://localhost/wt2/video/flash/movies/bobboBath2.flv
Som synes ligger de rätt fast de heter 1 och 2. Ändrar jag till localhost på den första så fungerar den i och med det måste den ju ligga rätt också. Skriver jag in url till filmen direkt i webbläsaren får jag felmeddelandet att sidan inte kan visas.Sv:Kan inte se Flashfilm
har du ingen annat utrymme (webbhotell) du kan testa påSv: Kan inte se Flashfilm
vList.load("movies.xml");
Så ska väl Flash leta i samma katalog som swf-filen? Samma sak skulle ju gälla för filmerna. Kan jag ha gjort nåt fel när jag encodade dom?Sv:Kan inte se Flashfilm
Problemet är att den inte fattar vad den ska spela när man väljer ur listan och det märker man ju när du hårdkodar till en flv fil så vill den helt enkelt inte spela uppSv: Kan inte se Flashfilm
Ger snart uppSv:Kan inte se Flashfilm
http://support.microsoft.com/?id=326965 var tvungen att ställa in det i IIS:)