jag har gjort en funktion som räknar ut hur lång tid det är kvar på en film som spelas. Problemet är att när jag byter film så börjar räknaren "flämta" som om den inte blir nollställd. Här är min kod: Hmm har du en "räknare" som uppdateras varje sekund en att använda den tidräknaren som finns inbyggd för videospelning? Finns det? :) Det har jag missat, visar den hur lång tid det är kvar på filmen? Den ska visa den aktuella tiden och totaltiden så det ska bara att ta totalt minus den aktuella Det är så jag har gjort. Jag gör det på denna raden Räknaren vill inte nollställas
<code>
function getMovieRemain(duration) {
var playedTime:Number = Math.floor(ns.time);
var remainMovie:Number = Math.floor(duration) - playedTime;
var remainSec, remainMin, remainHour;
remainHour = Math.floor(remainMovie / 3600);
remainMin = Math.floor(remainMovie / 60);
remainSec = Math.floor(remainMovie - remainMin * 60);
if(remainHour < 10)
{
remainHour = "0" + remainHour;
}
if(remainMin < 10)
{
remainMin = "0" + remainMin;
}
if(remainSec < 10)
{
remainSec = "0" + remainSec;
}
movieRemain.text = "Återstående tid: " + remainHour + ":" + remainMin + ":" + remainSec;
remainHour = 0;
remainMin = 0;
remainSec = 0;
remainMovie = 0;
playedTime = 0;
duration = 0;
}
</code>
jag har en setInterval till funktionen 1 gång i sekunden.Sv: Räknaren vill inte nollställas
Sv:Räknaren vill inte nollställas
Sv: Räknaren vill inte nollställas
Sv:Räknaren vill inte nollställas
var remainMovie:Number = Math.floor(duration) - playedTime;
duration hämtar jag så här:
ns["onMetaData"] = function(obj){
var remainInterval;
duration = obj.duration;
och playedTime taj på ns.time ns är då NetStream.
Men detta är inte så viktigt egentligen, hade bara varit kul att veta hur man löste det:)