Hej Tja du kan hämta en SWF fil i din SWF fil du kan hämta din fil genom att anropa t.ex getmyfile.php?file=filename Jag kommer att köra flash filen i ett program som heter Aoutoplay media studio, alltså inte med php eller liknande. Det går att få en swf att läsa en textfil och visa den informationen i flashfilen om det är det du är ute efter. du får nog beskriva ytterligare hur du vill ha det gjort Jag vill hitta en lösning där en färdig swf fil kan hämta ett actionscript från en extern text fil. ok.. använd asp/php för att generera din spellista..Hämta upp extern fil från en swf
Jag vill hitta en lösning där en färdig swf fil hämtar upp en extern fil med actionscript som hela tyiden ändras beroende på vad användaren gör för val.
I detta fall är det en spellista med video.
Mvh SvempaSv: Hämta upp extern fil från en swf
Eller köra FLV filer för att spela upp på din SWF fil.Sv: Hämta upp extern fil från en swf
Sen sätter du getmyfile.php på att antingen redirecta till filen som ska hämtas, eller att läsa in den och skicka ut datan binärt (ungefär på samma sätt som när man skapar dynamiska bilder etc)
dvs - i flash:
myClip.loadMovie("getmyfile.php?file=filename");
i getmyfile.php (jag e inte så vass på php men)
location($_GET["filename"]);
nånting sånt..Sv:Hämta upp extern fil från en swf
men det handlar ju helt enkelt om att en färdig swf fil kan hämta upp en text fil som i sin tur ändras och den ändringen slår igenom i swf filen.
en del säger att det inte går, men jag tvivlar på det.
Måste finnas en lösning.Sv: Hämta upp extern fil från en swf
Sv:Hämta upp extern fil från en swf
Jag har byggt flashfiler som dynamiskt hämtar bilder (fotoalbum).. det finns tusen sätt att lösa saker på inom flash (all typ av programmering)Sv: Hämta upp extern fil från en swf
Jag kommer köra flash filen i ett program där användaren har olika val, och beroende på vilket val användaren gör så ändras textfilen.
I detta fall kommer actionscriptet i textfilen vara en spelista för video.
Det handlar om att swf filen ska kunna köra olika videos beroende av vilket val användaren gör.
Jag vill ha det så p.g.a att det kommer bli otroligt många olika val så att göra en swf fil för varje val är inte att tänka på, plus att jag kan få programmet att själv generera ut textfilen med rätt spellista beroende på vilket val användaren har gjort i programmet.
Så varje gång användaren startar swf filen så ska den hämta upp den genererade textfilen och visa dom videos som ligger i den spelistan.
Hoppas ni förstår.Sv:Hämta upp extern fil från en swf
steg1
Hämta in din textfil med loadVariables("minlista.asp") (du kan använda querystrings här, t.ex: minlista.asp?artist=snoop för att hämta videos av Snoop etc)
steg2
få din fil (minlista.asp) att generera en lista över filer: myfiles=fil1.flv,fil2.flv,fil3.flv etc
steg3
gå igenom den listan i flash och spela sedan upp dom en efter en