Är det någon som vet om det är möjligt att konvertera en pdf-fil till en swf-fil? Kan ni ge mig lite länktips i så fall? Jag letar men hittar inget. Förutom att det spontant låter vansinnigt (vad är liksom poängen?), så kan jag ge tips om ett steg på vägen: Det finns gott om program som kan konvertera pdf till bilder. Det finns bland annat med i MiKTeX-installationen. www.miktex.org Vitsen är att man ska kunna bläddra i en applikation i Flash som i en tidning. Jo, det antog jag, men jag menar mer att: vad är det för fel på pdf? Grejen är den att jag ska göra detta som ett exjobb, jag ville inte skriva det då brukar det bli lite svårare att få hjälp:) Du kan ju göra bilder av de olika sidorna i pfd-filen som du sedan läser in i swf-filen... Ja, precis. Det jag sa från början. Det går att lägga in en massa bilder i en swf fil men det blir väldigt segt Jag har letat efter hur jag kan göra om pdf till bilder men kan inte hitta det eller det finns ju lösningar på det, men de kan jag ju inte använda. Finns det nån som har nåt/några länktips? På http://www.swftools.org/ finns något som heter pdf2swf.Konvertera pdf till swf?
Sv: Konvertera pdf till swf?
Sv:Konvertera pdf till swf?
----------------------EDIT-----------------------
man ska alltså kunna bläddra mellan sidorna som en vanlig papperstidning.Sv: Konvertera pdf till swf?
Betalningsfrågan?
Det finns många siter som tar betalt för att ladda ner pdf, så det är inget speciellt nytt.
Om du i så fall tycker att det är för osäkert, så är det väl så att de flesta flash-grejer ändå brukar gå att ladda ner?
Sen framgår det inte hur mycket automatik du kräver. Det är möjligt att det finns programvara som gör hela processen du beskriver, inklusive själva "bläddringsdelen". Men om det är för enstaka filer borde det väl vara ganska överkomligt att göra själva bläddringsmekanismen själv, ta ut alla sidor ur pdf-en som bilder, och sätta ihop dem sen i flashen.
Annars har jag sett iPaper, som används av DFDS seaways, men inte inte om det verkligen är pdf -> swf. Det är iaf tänkt som en ersättare för pdf. Men det är danskt och kostar pengar.
Kolla på: http://innovisio.ipaper.dk/dfds/se/taxfree/copenhagen%2Doslo%5Fdist/
eller: http://www.ipaper.dk/Sv:Konvertera pdf till swf?
Man ska kunna ladda upp en valfri PDF-fil via en Web Service. Sen ska detta konverteras till SWF och så mycket som möjligt ska ske automatiskt. Sen ska man kunna bläddra, zooma mm i SWF-filen, men det är nog inget större problem.Sv: Konvertera pdf till swf?
1. Konvertera till bilder. Finns automatiska verktyg som gör detta.
2. Läs in alla bilderna i swf:en. Antingen att du på något sätt genererar en swf med filerna inbakade automatiskt, eller att du låter swf:en hämta upp bilderna. (Kan inte flash, så det får du lösa själv.)Sv: Konvertera pdf till swf?
Det går att låta flashen hämta bilderna
Det går även att låta flashen öppna pdf filen i adobe reader eller den pdf läsaren du har.Sv:Konvertera pdf till swf?
Har inte undersökt närmre själv, men det var första träffen som kom upp vid en sökning på pdf2swf.