Hej. Tack Sten-Rune! Gamla gooa NotePad finns ju. Finns många gratisprogram annars. Kolla på http://www.geocities.com/thestarman3/tool/HexEds.htm för några utvärderade exempel. Tack till er alla som svarat! Ascii-tecken Dump
Söker nåt litet hjälpprogram som skulle kunna visa Ascii innehållet i en fil .txt.
Skulle vilja kunna se Byte-vis innehållet i nån form av dump eller liknande. Har lyckats glömma hur jag tar ut en sådan Dump.
Vad jag vill se är alltså Ascii-koden för samtliga tecken i filen.
MVH/Harry
Frågan hamnade av misstag först under fel rubrik.Sv:Ascii-tecken Dump
FxEdit fungerar bra i mitt fall och ger mig svar på vad jag söker efter.
Bra att man har möjlighet att prova programmet och inte behöver köpa det direkt.
Det hjälpte mig denna gång och får räcka med det. Priset är inte högt 14,95Dollar men om man som i mitt fall ytterst sällan är i behov av programmet (kanske 1gång vartannat år), så vill man inte betala ens det låga priset.
Tack för hjälpen
Mvh/HarrySv: Ascii-tecken Dump
Annars är det ju en skitsak att själv skruva ihop ett litet program
som gör det du önskar.
Jag antar utmaningen om du beskriver hur du vill ha det.Sv: Ascii-tecken Dump
Sv:Ascii-tecken Dump
Konstaterar att det finns många möjligheter. Problemet är ju rätt enkelt och allmänt, därför ville jag inte gå in för att "uppfinna hjulet igen" genom att svarva ihop nåt eget.
Problemet är för min del löst.
Program för att göra jobbet har funnits så länge som Ascii-koden funnits alltså i varje fall sen 1960-talet och teleprintrarna som koden utvecklades för.
MVH/Harry