Sitter och slutför mina semesterfilmer och bränner som .vob <b>"Anledningen skulle då vara att jag klistrat på en snygg etikett. <b>Hög densitet och ojämnt påklistrad => "hack" :P</b> Nej, jag var inte seriös :) <b>Billigare läsare har kanske problem att läsa skivan om den inte snurrar bra?</b> Testa klistra på en ful etikett, kanske fungerar bättre då ;) Menar du ful eller full ? Jag menade ful, för att balansera din snygga etikett... Om du ska bränna en DVD som ska spelas i vanliga DVD-spelare till TV:n så krävs väl IFO-filer med? Plus då att alla filer ska ligga i VIDEO_TS katalogen på DVD:n. Dom kraven är uppfyllda. Nero brännare DVD kompatibel. En annan vild gissning är att ljuset reflekteras olika på skivan när det sitter en ettikett på ovansidan. Har inget belägg eller ens någon teori om varför det kan bli på det viset, en ren gissning alltså. Obalans kan jag hålla med om att det blir, Har haft samma problem som du Sven med detta. En annan tillsynes märklig sak ang etiketterna var att det funkar på musik skivor, Därför tror jag att lasern i dvd spelaren värmer upp skivan mer än lasern i en cdspelare så att limmet på dom perfekt applicerade etiketterna lossnar och gör obalans i skivan. Provade även att lägga på genomskinliga skydds etiketter ovanpå pappers etiketten för att stabilisera den, utan resultat. Nu har jag köpt en skrivare som man stoppar in vita skivor i och skriver ut direkt på skivan. Detta ger ett bättre resultat, dock ej 100% ligt, en del hackar ändå. Kan också bero på att du kasnke har brännt skivan för fort, prova att sänka brännhastigheten till 4 ggr, ger en stabilare bränning dock tar det lite längre tid.DVD Film har Ni hört detta förut ?
1: Till min förvåning så klarar inte MediaPlayern att visa mina alster.
Finns det någon enkelt .vob DVD program out there (gratis)
Min gamla mor i Trelleborg kunde inte se filmen på sin dator.
Hon har ingen DVD spelare mot sin TV.
Själv använder jag inte den djä... MediaSpelaren kör Nero ShowTime
där funkar mina filmer ua.
2: En annan av mina vänner som jag skickat filmen till klagar på att
efter halva filmen så börjar hans DVD-TV "hacka" och det går inte att fortsätta.
Anledningen skulle då vara att jag klistrat på en snygg etikett.
Är det en "skröna" eller är det så att etiketterna stör DVD-spelaren ?
Lösningen skulle vara att lägga DVD:n i kylskåpet ett tag.
Alternativ lägg DVD:n i hett vatten och ta bort etiketten.
Kan det vara så att enkla äldre DVDspelare inte orkar "buffra" mina bränningar ?
Undrar Sven
PS
Jag har kontrollkört varje DVD på min spelare och där funkar dom ua.
DSSv: DVD Film har Ni hört detta förut ?
Är det en "skröna" eller är det så att etiketterna stör DVD-spelaren ?"</b>
Hög densitet och ojämnt påklistrad => "hack" :PSv:DVD Film har Ni hört detta förut ?
Är du seriös ? jag har gjort snygga runda som passar "perfa"
Enl.Min uppfattning !
DS
Och nästa fråga blir väl ! "På vilken sida klistrade du etiketten ?
Uhmmmmmmmmmmmmmmmm !Sv: DVD Film har Ni hört detta förut ?
Försökte skoja till det lite :) ;)Sv:DVD Film har Ni hört detta förut ?
Den var den bästa analysen jag läst.
TackSv: DVD Film har Ni hört detta förut ?
Sv:DVD Film har Ni hört detta förut ?
Mitää Kelon
Jaa onelista outa vota
Sven ;-)Sv: DVD Film har Ni hört detta förut ?
Sv:DVD Film har Ni hört detta förut ?
Sv: DVD Film har Ni hört detta förut ?
Den bästa analysen jag hört nu är.Obalans pg. av etiketten.Sv:DVD Film har Ni hört detta förut ?
/JohanSv: DVD Film har Ni hört detta förut ?