För att se på dvd som man kopierat över till sin dator så behövs ett program. Jag hade Intervideo windvd 7 från min leverantör. Dock har detta krachat och leverantörern vägrar skicka en ny versoin som fungerar, dom hänvisar till att jag måste köpen en ny. Gissa om jag blir lite butter!="#(¤/&¤%&#(")(") tror inte att du hittar gratis program för det (lagligt i alla fall).. detta på grund av att mpeg2 algoritmen som används är patenterad och ägaren kräver royalties för att få använda den.. Det är inga problem att se DVD-filmer som man har kopierat till hårddisken om man använder VLC (http://www.videolan.org), men jag blir lite osäker när du säger att filmen heter video_ts.bup. Jag brukar alltid kolla på .vob-filerna. Prova VLC media player. Har inte testat om det funkar med DVD men står på deras sida att det skall funka .bup är väl en Backup till resp .vob. Dom är iallafall identiska. IFO filen inehåller alla information om själva filmen, var texten skall vara och vilka ljud som skall spelas på spåret. BUP filen är en kopia av IFO filen. VOB filerna innehåller filmen, ljudet och texterna. Texterna i sin tur är BMP bilder som visas i lager ovanpå filmen. Ja här kör vi inte med olagliga program (hehe). Nä skämt åsido jag har faktiskt inga olagliga program, är jag tråkig då eller:-). Mediaplayer är lätt bättre än vlc (kör med båda), se bara till att installera lite codecs. Brukar rekommendera k-lite codec pack som är enkelt och smidigt. Provade att köra denna och det fungerade över förväntan, tack för tipset.Gratis program för DVD
Någon som vet var man kan få tag på ett program som helst är gratis, där jag kan se på dvd-filmer som jag kopierat över på min dator. det är alltså filmer som jag köpt och är mina egna. När man kopierar över dom så hamnar dom ju i en mapp som heter Audio_TS och filmen hamnar i en mapp som heter Video_TS. Första filmen heter video_TS.bup.Sv: Gratis program för DVD
Sv: Gratis program för DVD
Men testa VLC, det fungerar säkert!
ThomasSv: Gratis program för DVD
Jag kör med Nero ShowTime den är kanonbra.
Den följer med Nerobrännaren som är ett klart måste när man hembränner.
RealPlayer är ju gratis, funkar också bra.Sv:Gratis program för DVD
Själv använder jag power dvd för att kolla på film i datorn. Power dvd och windvd finns att ladda ner "gratis" på olika torrent sidor och dc. Fast det är ju olagligt. :)Sv: Gratis program för DVD
Men jag får tacka för all hjälp och jag kommer nog att köra med VLC ett tag. Det verkar hittills vara betydligt bättre än Mediaplayer, dock verkar den sakna en kanongrefj som Inter Video har, nämligen bokmärke. Det är en funktion som jag ofta använder. Jag får framföra det till dom som har VLC. Om någon hittat den funktionen får ni gärna vråla till.Sv:Gratis program för DVD