Hej, Problemet löst.Inga skrollningslister på vissa microsoft sidor
Jag har ett litet mysko problem som jag inte riktigt vet var jag ska börja dra i.
När jag visar sidor från MSDN, tabben Library i IE 7.0 i en dator så får jag inte upp några vertikala skrollningslister och kan därför inte gå längre ner på sidan.
Tex här:
http://msdn2.microsoft.com/sv-se/library/default(en-us).aspx
Sidan är uppdelad på en tree control till vänster och själva texten till höger (i en split container?). När jag har tree control:en smal så att det behövs en horisontell skrollningslist i den och sedan expanderar noder så att hela tree kontrollen inte får plats på sidan så ser det ut som att den horisontella skrollningslisten hamnar utanför sidans underkant. Alltså precis som att IE tror att jag har ett mycket högre fönster än jag verkligen har.
Jag har inte sett något liknande på andra (icke microsoft sidor) på denna dator. Det fungerar på andra datorer. Hur kan jag lösa det här?
Ser nu också när jag tittar på datorn där det fungerar: Tree controllens horisontella skrollningslist visas alltid längst ner på sidan på en dator där det fungerar medan den visas där tree controllen slutar på min dator. Verkar som att min IE inte har koll på hur stort fönstret är.
/RubenSv: Inga skrollningslister på vissa microsoft sidor
Det visade sig att jag hade ändrat min user agent string för IE7 så att den skulle identifieras som IE6. När user agent string:en återställts till IE7:s standardvärden fungerar det igen.
/Ruben