Hej! Måste den gå till en internetsida?? Ja, den skall gå att uppdatera online med ett enkelt litet gränssnitt, så den behöver gå till en internetsida, powerpoint blir för krångligt med uppdateringarna med att flytta filer osv.enkel slideshow online
Skall tillverka en mycket enkel slideshow som skall sändas till ett internt tv-nät (en dator går till en internetsida som kör slidshowen om och om igen, dataskärmen dupliceras till tv-nätet).
Allt den skall kunna göra är att visa olika slides med text, kanske någon bild på vissa av slidsen. Mycket likt powerpoint, men alltså mycket enklare.
ett krav är att att användare utan större datavana skall kunna gå in och ändra textinnehållet och även ladda upp någon bild då och då.
Jag har tittat på lösningar som redan finns out there - google documents presentation till exempel, men där saknas funktion för automatisk frammatning.
Preezo.com erbjuder möjligheten med frammatningen, men där kan man iställer inte skriva å ä eller ö.
Känner någon till något program som uppfyller kraven på åäö samt automatisk frammatning?
Om inget sådant alternativ finns idag - känner någon till något sådant paket med färdig asp-kod bland nätets alla programbanker som man bara kan ta och modifiera och lägga upp på sin server?Sv: enkel slideshow online
Går ju ställa in i powerpoint om den ska visa på skärm 1 eller två om man har en exempelvis en bärbara gammal dator.
Det skulle gå kanske använda AJAX och sedan typ 10 st HTML sidor som den går vidare fast då krävs det lite att personen vet något om HTML eller har en bra texteditor eller WYSIWYGSv:enkel slideshow online
Om jag skall koda en sådan lösning själv kan man nog göra det i simpelt vb script med några refreshtaggar som flyttar sida efter några sekunder (eller ändrar i querystring) och en databas bakom som håller text/bilddata. Men jag hade hoppats på att hitta någon som redan haft behovet (är övertygad om att en sådan lösning byggts av någon om inte flera, det gäller nog abra att finna den...)