Bakgrund: ska hämta defaultprofilen och skriva ett värde till den i registret.Defaultprofilen i OL klarar inte svenska tecken
När jag tittar i registret så ser den nyckeln ok ut. Sista delen utläses Inställningar för MS Exchange
Men inte resultatet när jag exporterar utan det blir så här
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Inst[t~llningar f[vr MS Exchange]
Undernycklar både ser ut i regedit och blir så här vid export.
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Inst[t~llningar f[vr MS Exchange\0a0d020000000000c000000000000046]
Följden blir att det skapas en ny nyckel dit värdet skrivs (t.ex. [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\INSTÄLLNINGAR FÖR MS EXCHANGE\0a0d020000000000c000000000000046]
Nu undrar jag om någon annan stött på fenomenet och har någon ljus idé om det hela.
En variant är att loopa igenom och kontrollera för den knöliga varianten om svaret på frågan efter defaultprofilen är Inställningar för MS Exchange.
Det känns som en mindre optimal lösning och om det finns något annat att göra, tips på hur jag enkelt döper om standardprofilen och får undernycklarna att också bli bytta eller något annat som snyggar till det hela tar jag tacksamt emot dem. Om det är något annat som gör att registret är inkonsekvent?
Svårt att veta vad jag skulle sortera in detta i för kategori. Hoppas det blev någotsånär rätt.
//Ann
[edit 2008-09-10 16:38:19]
Stänger detta då jag är klar med det jag skulle göra.
Blev så att jag kontrollerade för om defaultprofilen var Inställningar för MS Exchange, satte det knöliga värdet hårdkodat med en kontroll för att det hittades om det eventuellt låg andra knöliga nycklar där.
[/edit]