Jag uppdaterad min dator .Nu har vista home. Kanske ! Men det säger inte mycket för mig :-( Måste jag installera eller konfigurera nåt? Jag tittade i enhetshateraren det står att Realtek HDMI fungerar. Är det ljulkortet? Det senaste drivrutin körs. ändå hörs inget. Hm.. En bra början är att kolla upp vad du har för ljudkort/moderkort (moderkort om ljudet är integrerat på moderkortet), och sedan gå till den tillverkarens hemsida och ladda ner nya drivrutiner och installera Då fortsätter jag på gissningen och säger att du antagligen inte vill skicka ut ljudet via HDMI. Gå till Kontrollpanelen - Ljud - Uppspelning och välj något som heter Speakers / Headphones eller liknande. Hej Det är troligtvis dina drivrutiner. Antingen installerar du via skiva (Skivan till moderkortet om det är intergrerat) eller så kollar du vad det heter och laddar ner från skaparnas hemsida samma sak om du har intergrerat så finns det på skaparna till moderkortets hemsida, oftast en egen fil för just ljudkort.Inget ljud
Allt funkar utom ljudet.Varän stoppar högtalarekontakten hörs inget. Vad kan det problemet vara? Tack i förhandSv:Inget ljud
Sv: Inget ljud
Sv: Inget ljud
/ThomasSv:Inget ljud
Det går genom högtalaren ,rätt sagt skulle göra. Finns 6 olika färgad håll ,hjälper inte om jag skiftar dem, bara dyker upp en bild med en massa högtalare då hittade 2 som funkar men när jag växlar till nåt program då hörs inte längre.Sv: Inget ljud
Ditt ljud ska kopplas till den gröna så du slippper oroa dig för det! lycka till