Hej! ISO-filen är inte komprimerad. Det är bara en skiva. Windows 7 är mer streamlinat än Vista. Då tar jag o kapar tråden ;) Ganska säker på att du bara kan köra det på en burk. Bytar du så är det o ringa pyttemjuks hotline o be dem ändra lite så det funkar på nya burken också Om man skulle vilja använda Languagafilerna som finns att ladda ner så kan man göra på följande sätt: Lånar tråden lite Det borde väl vara på så många som du har licenser till? man får ju liksom en licens får man då bara installera den på en dator Är det någon som vet om denna licens fungerar likt en OEM eller Retail-licens? Dvs. om man byter/uppgraderar datorn, kommer licensen att fungera? Någon som vet hur många licenser man får? Hej Emma! Har Windows 7 professional, och som du säkerligen vet är det endast på engleska. Tydligen verkar det finnas en version av windows 7 på svenska från MSDNAA Kan du kontakta malmö högskola och fråga? Det finns två sätt att lägga upp filer på MSDN-AA, det ena är de man får tilldelade (i mitt fall), sedan kan man göra svenska versioner också men då måste man ha plats på sin egna server för detta och generera paket. Den möjligheten har dock inte jag tyvärr. Fråga ivägskickad! Men att det finns här: Hej, nu har jag rotat runt lite - Kontrollera nu om det fungerar med Svenska Windows 7 Professional!Windows 7 från MSDN AA
Laddade ner Windows 7 från MSDNAA och fick en iso-fil på ca 3GB. Efter att ha bränt ut den på en skiva så är fortfarande bara 3GB använt. Ska det bara vara en skiva, jag tycker att det låter väldigt lite.
Sedan så undrar jag om language packet som finns utlagt fungerar med Windows 7 Professional, har inte haft tid själv haft tid att testa hur det är med det.
Tack på förhandSv: Windows 7 från MSDN AA
Win7 32-bit ˜ 2,32 GB
Win7 64-bit ˜ 3,00 GB
Language packs (MUI) fungerar bara på Ultimate.Sv: Windows 7 från MSDN AA
Får man tillgång till flera produktnycklar, så att man kan installera Win7 på alla sina datorer? Eller funkar det med samma nyckel på flertalet? Eller är jag hopplöst i önsketänkarträsket?Sv:Windows 7 från MSDN AA
Sv: Windows 7 från MSDN AA
Ändra språk
Versionen som finns på MSDNAA är endast på engelska men i med det har de lagt upp en langpack för att man ska kunna ändra språk. Börja med att ladda ner langpack (som är en .zip-fil om jag inte misstar mig) och packa upp sv-se-mappen till C:\langpack\sv-se. De övriga mapparna är onödiga såvida du inte vill ha ett annat språk än svenska.
Öppna nu upp kommandotolken genom att skriva CMD i startmenys sök-ruta, högerklicka på den och välj Kör som administratör.
Kör följande kommando:
code:DISM /Online /Add-Package /PackagePath:C:\langpack\sv-se
###Kommer ta en stund för datorn att slutföra första kommandot.
bcdedit /set {current} locale sv-se
bcdboot %WinDir% /l sv-se
Det sista steget i att ända språk är att öppna Registereditorn, man får upp den genom att skriva regedit i startmenyn och kör även den här som administratör. Det är här det kan se lite olika ut beroende i installation har jag märkt men navigera (någon av dessa bör finnas) till:
1: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControl/SetControl/MUI/UILanguages
2: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro001/Control/MUI/UILanguages
3: HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro002/Control/MUI/UILanguages
När du har hitta vilken av dessa alternativ som finns så tar du helt enkelt bort en-us och låter sv-se stå kvar.
Då var det klart och efter en omstart bör datorn vara på svenska!
Saker fattas
Efter en nyinstallation av windows 7 genom MSDNAA så kan det kännas som saker och funktioner saknas i startmenyn. Exempel som spel, telnet m.fl. Dessa funktioner finns med men de är bara inte aktiverade i operativsystemet. För att få dessa saker gå till:
Start -> Kontrollpanelen -> Program -> Aktivera eller inaktivera Windows-funktioner
Här kommer ni till en lista där ni kan kryssa i funktioner ni saknar (och vill bli av med).
OBS! Detta har jag inte kommit på själv utan det är kopierat från sweclockersforum där en medlem hade lagt upp denna information.
Det kan ju vara som så att man genom att göra detta bryter mot EULA'n som gäller för Proversionen. Så man kanske inte får/ska skriva om det här?Sv: Windows 7 från MSDN AA
undrar hur många datorer får man installera win 7 på?Sv:Windows 7 från MSDN AA
Men det är bara en gissning från min sida.Sv: Windows 7 från MSDN AA
läste en annan thread på nätet att de berodde på vilken sorts prenumeration han som jag fått msdn-aa kontot från vilket det här fallet är från pellesoft Sv:Windows 7 från MSDN AA
Sv:Windows 7 från MSDN AA
Skulle vara kul om det fungerade för fler än en dator. Sv:Windows 7 från MSDN AA
Dock läste jag din tråd, och såg att man kunde fixa detta i CMD, genom att skriva
Har laddat hem languagepacken, och det var en ISO. Använde MagicIso och extracta filen. Valde sv-se och drog den till C:
Därefter gick jag in i CMD och skrev: DISM/Online/Add-Package/PackagePath:C:\langpack\sv-se
och därefter trycker jag enter. Då kommer bara ett felmeddelande, Error 87. The online/add-package/packagepath option is unknown
Vad gör man för fel?
Hoppas ni kan hjälpa mig
Vänligen,
ChristianSv: Windows 7 från MSDN AA
Se: http://msdn60.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetails.aspx?campus=mmh_cit&np1=112&p=1757
Likaså för Vista:
http://msdn60.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetails.aspx?campus=mmh_cit&np1=112&p=1520
Går det att fixa för oss också Pelle?
Edit:
Hittade det här:
http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetails.aspx?campus=pelleh_itd&np1=112&p=1757
Hur ska man tolka det?Sv:Windows 7 från MSDN AA
Dock tror jag ni kan ladda hem en svensk version, eller låna en skiva av en vän och sedan använda det serienummer som finns på MSDN-AA. Är det någon som kan bekräfta?
//PelleSv: Windows 7 från MSDN AA
http://msdn62.e-academy.com/elms/Storefront/ViewProductDetails.aspx?campus=pelleh_itd&np1=112&p=1757
borde väl betyda att det finns officiellt från MSDN-AA?Sv:Windows 7 från MSDN AA