Har satt ihop två datorer med Windows 7 prof till en kund och allt fungerar som det skall tills man installerar ett reservdelsprogram från en motorleverantör. Då kan man inte längre klicka på länkar i IE8. Jag har varit med om samma problem, men då endast med äldre Windows- och IE-versioner. Tack för ditt svar, André. Då måste det vara att det ändrar nåt registervärde. Har kört ett program som heter TuneUp Utilities (senaste vers) som hittade och reparerade ett 50-tal fel i registret, men vad hjälpte det. Enda sättet är nog att jämföra registret före och efter installation. Det finns program för det som sagt. Personligen, om jag skulle kört ett program som pajar datorn på det viset, så hade jag kört det i en virtual machine. Eller ännu bättre, XP Mode i Win 7. Program som jämför registret före och efter installation, vad heter sådana? Vad söker man på? windows registry monitoring Hm, idé:ta upp regedit, exportera rubb och stubb. Installera sedan programmet. Kör regedit igen och exportera rubb och stubb. Ta sedan ett program för att skapa patch-filer och kör på de två filerna, det borde ge en fil med enbart vad som ändrats. Troligen lite långsamt, men borde vara ganska enkelt och felsäkert :)Länkproblem
Det händer ingenting om man vänsterklickar, och om man högerklickar "öppna i nytt fönster/ny flik" så öppnas nytt fönster/ny flik men det förblir tomt.
Avinstallerar man reservdelsprogrammet kvarstår länkfelet. Gör man en systemåterställning funkar allt som det ska igen, men då är ju reservdelsprogrammet borta. Reservdelsprogrammet ändrar alltså något i IE8.
Rekommenderade kunden att använda Google Chrome som webbläsare (den är ju faktiskt riktigt bra) och trodde att allting var frid och fröjd, men efter några veckor dök då ett annat problem upp. Kunden skulle logga in hos en annan motorleverantör för att hämta uppdateringar, och då kom det upp en liten ruta när han klickar på "log in" att det kräver "Internet Explorer lägst 5.5". Går alltså inte att logga in med annan webbläsare.
Tillbaka på ruta ett. Har sökt som en galning efter lösningar men alla problem med IE8 verkar handla om XP eller Vista och inget om W7, och dom tips som fanns hjälper inte heller med W7.
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?Sv: Länkproblem
http://support.microsoft.com/kb/281679
Troligen skriver installationsprogrammet över nån av de dll-filer som anges av artikeln, med en äldre version. Kopiera i så fall dem från en fräsch Windows 7-installation och skriv över.Sv:Länkproblem
Jag tror som du att installationsprogrammet skriver över någonting, men vad?
Hade redan testat en liknande lösning tidigare, och nu även provat denna, utan resultat. Verkar inte skriva över någon av dom angivna dll-filerna.
Det hade nästan behövts något program som tog en "bild" på systemet före installationen och en efter. Sedan redovisat vad som ändrats. Finns det nåt sånt?Sv: Länkproblem
Det finns fleratalet program som monitorerar ändringar i registret eller kan återställa det.
Har inte använt något själv, så kan inte rekommendera nåt.Sv:Länkproblem
Jag blir galen.Sv: Länkproblem
Sv:Länkproblem
Sv: Länkproblem
Jo, man måste ju i så fall installera programmet XP mode, men det är ju redan installerat tillsammans med allt annat dom använder. Jag försöker givetvis i det längsta undvika en ominstallation av två datorer och istället hitta felet.Sv:Länkproblem
Det finns från Microsoft, men vad jag kan se så visar det bara vilka nycklar som ändras. Inte vad det gamla värdet var.
Det finns andra som tar en kopia på registret före och efter och sen jämför. Såg några med ovanstående sökning i google.Sv: Länkproblem