Hallå! 1. Ja, men det finns för tillfället två problem. Flera har anmärkt på att det tar tid att bli ansluten. Typ upp mot tre veckor. Sen har Microsoft just nu nedladdningsproblem med sina servrar. Hej Skaffa bla. Windows 7 från msdnaa
Det var inte alls länge sedan som jag fick nys om att man kan ladda ner windows saker via msdnaa, och att man kan regga sig på pellesoft för 100:- och om man har ett CSN kort så kan man ladda hem programvara...
Nu försökte jag kolla upp detta, men jag finner bara gamla saker, och sedan läste jag att pellesoft.se ska läggas ner....
Så mina frågor är följande, vore kul om någon eller några kunde besvara alla 5:
1) Kan man regga sig för 100:- och via ett CSN kort så kan man få tillgång till programvara? (Idag)
2) Vilka Windows 7 finns det? (pro, ultimate, home osv...) (Finns det bara pro, och vad är skillnaden mellan pro och ultimate)
3) Hur många licenser får man?
4) Hur länge till har jag möjlighet att göra detta via pellesoft.se
5) Vilka andra alternativ har jag (Förutom att gå till affär och köpa det)
Tack
// JonasSv: Skaffa bla. Windows 7 från msdnaa
Inlägget om att sidan ska stängas ner var sarkastiskt.
2. Windows 7 finns i Professional, vilket är mycket bättre än Vista som bara finns i Business. Professional har allt man behöver. Business saknar Media Center. Skillnaden på Professional och Ultimate är främst att du kan byta språk i Ultimate.
3. En per mjukvara.
4. Troligen länge.
5. Om din högskola/universitet är anslutet till MSDN-AA kan du få programvaran därifrån.Sv: Skaffa bla. Windows 7 från msdnaa
Är det fortfarande problem med microsofts servrer? Och tar det verkligen 3 veckor att bli ansluten?