Någon här som har erfarenheter med att streama ljud mellan 2 datorer. Hej! Jo... men den verkar krånglig att ställa in. Det ska ju helst streamas wave ljud. Ännu hellre utan någon delay tid. Först och främst behöver du en media server. Windows media player har en inbyggd mediaserver men den är inte så hemskt bra. Men det finns npg flera. Jonas... Jag använde ett program som heter PS3 media server, jag vet inte hur pass bra det fungerar till andra klienter än PS3 dock. Den kan behöva buffra ett par sekunder men det får man nästan räkna med.STREAMA LJUD
Ljudet ska in på dator 1´s in-line skickas via nätverk till dator 2 och matas ut till högtalarna på den datorn.
Ljudet ska helst vara i wave.....
Finns det något sådant program ?
Helst ska det vara så enkelt att en 12 åring klara av att ställa in det.Sv: STREAMA LJUD
Kanske VLC från www.videolan.org kan funka.
Den kan streama och spela upp det mesta.Sv:STREAMA LJUD
Sv: STREAMA LJUD
Jag har själv aldrig gjort någon dator-dator-kommunikation men har streamat till min PS3 med gott resultat.
Det fungerar alltså inte som en "radio" då utan mottagaren connectar mot din mediaserver på något sätt och får upp en lista på dina filer där den kan klicka för att lyssna.Sv:STREAMA LJUD
vad använde du för program till det ? Blev det någon fördröjning på ljudet ?Sv: STREAMA LJUD