Hej problemet började med att: Det som slår mig är att ditt batteri i datorn är slut. Då tappar datorn minnet och kan kanske ge dessa sympom. Är datorn gammal? Man brukar säga att ett batteri skall räcka ca 5 år. 1. Har du kollat med en annan sladd till datorn? kan ju vara fel i den, särskilt om man köptStationär dator startproblem samt vandrar själv tillbaka i händelser
Jag har strömbrytare på förgreningsuttag, och jag måste slå till denna 20-30 sek innan jag kan starta datorn trots att det finns ström i uttaget. Annars händer inget då jag trycker på ON. Jag provade att plocka isär nätdelen och undersöka eventuella kalllödningar, men hittade inga.
Jag fick ytterliggare problem några månader senare med att först bläddrade IE tillbaka websida för websida till den sidan jag hade när jag startar IE explorer. Jag provade att skriva in webadress men den bläddrade bara tillbaka igen. Sedan fick jag det även när jag är i "den här datorn".
Jag har senaste Norton 360, uppdaterat och genomsökt
Windows XP pro
Moderkort ASUS p5gdc-v delux
Dimm DDR minne
Jag tänkte köpa nytt chassi och nytt moderkort, men mina minnen passar inte. Är student och har inte råd att köpa allt. Tänkte fråga om någon har haft liknande problem eller vet vad det kan bero på.
Tack på förhand
BosseSv: Stationär dator startproblem samt vandrar själv tillbaka i händelser
Alternativ två är att köra något memtest och kolla så att minnena är OK.Sv:Stationär dator startproblem samt vandrar själv tillbaka i händelser
en riktigt billig.
2. Om du misstänker att du fått "ohyra" i datorn så testa att köra Mbam från
http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Den är riktigt bra, sedan finns det såklart andra som klarar av andra saker som inte Mbam hittar,
men i regel så brukar det räcka med denna.
3. Det som slår mig först för IE är detta.
Kolla så att inte någon knapp har låst sig på musknappen alt. T-bordet.