Hej har skapat en ocx-fil. <b>Men när jag kör Create ...ocx.</b> Kör du kommandtolken som administratör när du kör regsvr32? Hur vet jag om jag kör kommandotolken som administratör eller inte. Är inloggad som administratör men VISTA är knepig. Hur vet jag om jag kör kommandotolken som administratör eller inte. Är inloggad som administratör men VISTA är knepig. Det räcker inte att vara inloggad som administratör. Ctrl+Shift+Enter fungerar också om man vill köra som administratör. Har du gjort som de skrev här ovan? Vad hände eftersom att det inte fungerade?.ocx-registrering problem
Men när jag kör Create ...ocx.så får jag "Error accessing the system registry".
Om jag testar regsvr32 ocxnamn.ocx så säger den att den var "loaded" men fel nr 0x80004005.
Någonstans hittade jag SystemRoot\system32\restore\rstrui.exe men den fungerar inte vare sig med eller utan %-tecken.
Har Vista
Förslag?Sv: .ocx-registrering problem
Det skall också skapas en .osa och ligga i System32.
Om det nu var till någon hjälp. Strul 32 bit vs 64 bit ?
Detta djä... Vista som förstört många datornördas nätter.
Jag kör Vbctrls.reg funkar alltid som jag tänkt XP.
Kör ditt Create på en XP maskin och lyft över .ocx o .osa till ditt system32.Sv: .ocx-registrering problem
JohanSv:.ocx-registrering problem
Ha detSv:.ocx-registrering problem
Ha detSv: .ocx-registrering problem
Öppna startmenyn, skriv "cmd", högerklicka på "cmd.exe" och välj "Kör som administratör".Sv:.ocx-registrering problem
ThomasSv:.ocx-registrering problem