Jag har upptäckt ett beteende som kommer att ställa till det lite i en applikation jag håller på att programmera om för tillfället. Det är inte så att för att kunna lyckas med detta måste länkarna vara på ett speciellt sätt så filen ersätts i samma fönster. På webben kan man lägga till properties _self i url:en för att ersätta en sida med en annan i exempelvis en webbläsare. Går detta också med en pdf-länk kanske?PDF "försvinner" vid klick på länk.
För att göra en lång historia kort så ska mitt program visa en PDF fil inbäddad i en webkontroll. PDF filen innehåller länkar till dokument, Word excell etc. Allt visas korrekt i webkontrollen, tills man klickar på länken, då visas dokumentet som tänkt i sitt respektive program men själva PDF laddas ur webbkontrollen. Jag vill kunna klicka på en dokumentlänk och dokumentet ska starta i sitt rätta program. Dessutom ska PDFen ligga kvar aktivt i webkontrollen. Går det att lösa med nån inställning?
Detta beteende går ganska enkelt att återskapa utan att programmera då själva förfarandet är detsamma.
Program: Word 2010 eller högre, Internet Explorer och Adobe Reader DC
1. Skapa ett Worddokument, skriv in en hyperlänk i det dokumentet som länkar till ett annat word-dokument och spar dokumentet i Words PDF-format.
2. Högerklicka på PDFen och välj att du vill öppna den med Internet Explorer.
3. PDFen startar i Internet Explorer. Klicka på länken. Svara ja på frågorna om du vill öppna dokumentet.
4. När Word har startat med ditt dokument så laddas PDFen ur och du måste klicka på uppdatera för att få tillbaka den.
Kan man få PDFen att ligga kvar aktiv i Internet Explorer efter länk-klick?Sv: PDF
Hälsningar
Pelle