Hej! Hittade lösningen. Den hittade inte datakällan i rapporten. Var tvungen att högerklicka på källan i crystal rep. och välja location/replace. Det verkar som om rapporterna inte kan ligga i en dll. När jag flyttade dem till huvudprojektet (exe-filen) så fungerade det. Varför vet jag inte.Crystal reports/vb.net: Unable to find the report in the manifest resources.
Jag har splittat upp ett ganska stort projekt i mindre projekt (dller) och när jag gjorde detta slutade min rapporter att fungera. Det är här det stannar:
<code>
Dim rpt As New rapporten
rpt.SetDataSource(dsReport) 'Sätter rapportens datakälla till datasetet. Kraschar här
</code>
"Unable to find the report in the manifest resources. Please build the project, and try again." är hela felmeddelandet.
Någon som har något förslag? Jag antar att det är någon referens som saknas någonstans eftersom det uppkom när jag flyttade om filerna.
Mvh
PeterSv: Crystal reports/vb.net: Unable to find the report in the manifest resources.
Edit
Det var visst inte lösningen. Måste verkligen veta vad det här är.. Nån?Sv: Crystal reports/vb.net: Unable to find the report in the manifest resources.