Jag håller på att utforska området med att skriva ut rapporter. Jag har läst i forumet att det finns olika som: Undvik Crystal Report ,värsta strul väntar dig.Tror inte det hänt något sedan Vad ska jag använda mig av istället? Jag har använt Crystal Reports 8.5 ett tag nu. Rapport-designern är lite bökig, men har du väl fått till rapporterna fungerar det kanon. Tror jag har ca 600 installationer där endast 2 har krånglat (ActiveX-komponent som ej blivit registrerad, bara att registera manuellt). Se till att läsa vilka filer som behöver distribueras bara. >Jag har provat lite med Printer.Print Om du inte kommit på hur Datareport'sen funkar och detta fortfarande är intressant så kan jag se om jag hittar något illustrativt exempel du kan kolla på. Jag rekommenderar DataDynamics ActiveReports stenhårt. Har sällan haft några stora problem med det. Hyffsat enkelt att lära sig (inga bra rapportverktyg är enkla att lära sig). De har en version för VS.Net också om du är intresserad av det.Skriva ut rapporter i vb
*MS Data Report
*Crystal Reports
*Active Reports
Men jag vet inte vilken man ska använda. Har läst att tex Crystal Reports skapar problem när man kör PDW.
Vilken version ska man köra ifall man använder Crystal Reports?
Hur kommer man igång med MS Data Report. Jag har lagt till denna referens i VB 6.0, men sen då?Sv: Skriva ut rapporter i vb
jag sist använde det.Sv: Skriva ut rapporter i vb
Jag har provat lite med Printer.Print men jag tycker det är lite begränsat. Jag vill kunna skapa rapporter som tex en faktura ser ut med lite info överst och sen en tabellkropp som visar varje rad från då tex en beställning.
Hur ska jag gå tillväga?Sv: Skriva ut rapporter i vb
/JohanSv: Skriva ut rapporter i vb
Ja det är verkligen "the hard way", men man blir väldigt nöjd när det ser bra ut.
Du kan kolla mitt uppskick Programarkivet:708 och testa Print.Sv: Skriva ut rapporter i vb
Måste dock påpeka att Datareports är ett halvhjärtat och halvlyckat försök från Microsoft... tyvärr.
SmutsSv: Skriva ut rapporter i vb
www.datadynamics.com