Jag vill skapa en rapport i Crystal Reports som ska visas på webben som en excelfil. Så långt inga problem. Jag vill dock att excelfilen ska innehålla fyra flikar med olika information på varje. I praktiken är det fyra olika rapporter som ska ni i samma excelfil. Går det över huvudtaget att göra? Tacksam för alla förslag. Hej! Jo, det skulle vara smidigare att använda excelobjektet. Problemet är att excel inte finns på servern. Var din gamla lösning så att du använde dig av excelobjektet även fast du hade crystal? Ja... Jag använde mig av excelobjektet när jag slog ihop crystal-rapporterna. Excel från Crystal Reports
/Johan SundinSv: Excel från Crystal Reports
Jag har gjort nåt liknande för ett bra tag sen som vi inte använder längre. (Ska försöka hitta kod) Men då skapade jag 2st Excelark från Crystal och sen slog jag ihop dom med Excelobjektet i ett litet VB-hack.
Men om du vill ha ut datat i Excelformat kanske just Excel-objectet är bättre att skapa rapporten i. Skapa ett Recordset med datat du behöver. Koppla det till Excel. Sen kan man spela in ett macro medans man fixar layout på datat. Sno koden och klistra in det i programmet. Och vips så bygger det ihop allt automatiskt med minimalt med kodning.
Det funkar fint. Har gjort det själv en ggn.
/Mvh Pär OhlsonSv: Excel från Crystal Reports
Jag har en ofärdig lösning där jag sätter
Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel"
och sedan skriver sidan som en helt vanlig asp med recordset och sånt. Resultatet kommer upp som en excelfil i browsern. Det funkar utan excel på servern. Problemet är att jag inte kan manipulera själva objektet utan bara default-fliken. Har du använt motsvarande metod? Några tips?
Tack på förhand.Sv: Excel från Crystal Reports
Kan du inte installera Excel på servern då?
Jag har gjort nåt med Response.ContentType = "application/vnd.ms-excel" men bara nån tillfällig grej när Ekonomiavdelningen vill få tag i rena data-lakan. Och som du sa går det inte att manipulera objektet eftersom du aldrig skapar en instans av objektet utan bara sätter typen på datat iis-skickar ut.
/Mvh Pär