Eftersom crystal report inte är bakåtkompatibel så sitter jag och försöker få ihop en generisk wrapper >Crystal Reports gör mig knäpp Önskar jag också kunde skippa crystal, men systemet är ute hos hundratals kunder och att byta ut crystal Jag har lyckats att få det att fungera men jag får upp en prompt första gången jag ska logga in som vill att jag ska skriva i lösenordet fastän jag har angett det i logoninfo.Crystal Reports gör mig knäpp :-)
för crystal reports 10. En wrapper som har parameters för vilken rapport, array med parameters, array med formulas och selectionformula. Denna wrapper ska slutligen skriva ut rapporten eller visa den i preview. Jag får det bara inte att fungera, hittar extremt lite information om hur man programmerar för crystal reports i vb6. Jag vore jätteglad ifall ni kunde komma med tips, skicka in exempelkod osv... Är säker på att många med mig skulle bli jätteglada :-)Sv: Crystal Reports gör mig knäpp :-)
Välkommen i gänget ;-) Skippade Crystal för flera år sedan.
Jag bygger mina egna rapporter med PrinterObjektet.
Tidskrävande men det är en halv "könis" när det blir klart.Sv: Crystal Reports gör mig knäpp :-)
skulle bli alldeles för mycket jobb och uppdateringar.
Vore säkert jättevälkommet ifall vi alla bidrog med lite crystal report kod.
Faktum är att det är väldigt sparsamt med exempelkod på nätet.
Jag gjorde en sökning på www.planet-source-code.com/vb efter crystal report och fick bara 43 svar.
Det är skrämmande, alla verkar undvika det och ändå så finns det massor av system som använder sig
utav crystal reports. Får nästan för mig att de som har kommit fram till hur det hänger ihop inte vill dela
med sig.Sv: Crystal Reports gör mig knäpp :-)
Jag får även upp en prompt för varje stored procedure i huvudrapporten samt subreports som säjer.
Verify Database
The Database file "NamnetPåMinStoredProc;1" has changed proceding to fix up the report.
Och direkt efter jag klickar ok på den...
Verify Database
The database is now up to date.
Någon som har en aning om vad detta beror på, har någon lösning ?
Observera att övriga tabeller inte berörs....