Jag håller på och försöker lägga upp lite statistikfunktioner i asp.net med vb.net och vill då kunna skriva ut en graf över trafiken under en dag. Njaäe.. Problemet är att jag vill ha en kurva över trafiken i min graf. Om man själv ska skapa en sådan bild så känns det som att det skulle bli lite komplicerat :/ Andreas, Jo det borde ju inte vara så svårt iofs. Vi har ändå bestämt att vi ska satsa på crystal reports ... Jag håller på med ungefär samma saker och tror att det smidigaste sättet att lösa detta är att köpa en komponent som fixar allt. Finns ganska enkla chart-komponenter men även mera avancerade där man har tillgång till en hel del analysverktyg. Den här verkar smidig, och gratis..Skapa diagram för statistik
Jag har börjat kolla lite på Crystal reports men jag tycker det känns lite svårt att få till det i MS alla guider...
Min fråga är därför: Är Crystal reports det som ni skulle rekomendera för denna typ av funktion?
Hur brukar ni göra med liknande funktioner?
// AndreasSv: Skapa diagram för statistik
Du kan alltid dynamiskt skapa en bild som du visar, eller t.ex skala om bilder för att göra staplar. Du kan även ta dig en titt på http://www.asp.net/ReportsStarterKit/
Hoppas det löser sig.Sv: Skapa diagram för statistik
Jag kollade lite på din länk men tyvärr fanns det ju inget exempel på en sådan graf då och jag anar att det skulle vara en ganska stor grej att modifiera ett av dom befintliga exemplen.
Någon som har ett exempel på denna typ av graf?Sv: Skapa diagram för statistik
Att rita en kurva (utgår ifrån att du menar ett linjediagram med ett visst antal mätpunkter) så handlar det juh bara om att ha två informationsmängder (x&y-skalan) och att rita helt vanliga steck på en bild med GDI+
Hinner tyvärr inte slänge ihop något exempel förrens tidigast nästa vecka =/Sv: Skapa diagram för statistik
Fördelen är ju att när man väl fått det att funka som man vill så ska det vara rätt så enkelt att ta fram andra typer av grafer och diagram. Just nu är jag inte så glad på guiderna i VS dock :/Sv: Skapa diagram för statistik
Givetvis en kostnadsfråga.Sv: Skapa diagram för statistik
http://www.carlosag.net/Tools/WebChart/default.aspx
Ola