Crystal Reports 10 verkar ha någon kraftig bugg. Chansa genom att maila till par@linsoft.se och fråga om hans kollega kan hjälpa till med detta case, hälsa från pellesoft. Hej Pelle,Crystal Reports Bugg gör mig knäpp !
Hos så gott som alla våra kunder uppkommer detta problem IBLAND vid utskrift (Crystal)
Can´t find table blabla (or procedure blabla)
tabellen eller procen finns där, startar man om applikationen så funkar det.
Vet att det var en bugg minnesläckage i mdac 2.6 där connection inte stängdes och processen kunde
gå upp i 100mb+ i minnet där då liknande problem kunde uppstå. Men vi har högre version på mdac.
Någon som känner igen detta och vet om någon fix/workaround ?
CR när det funkar skapar väldigt snygga rapporter, men det är inte ofta det funkar som det ska ! :-(
Ha en bra dag
KnotonSv: Crystal Reports Bugg gör mig knäpp !
Sv:Crystal Reports Bugg gör mig knäpp !
Vår CR10 är köpt via Linsoft, jag har haft mycket mailkontakt med dem angående alla buggar
som finns i CR. Efter X antal månader är jag rädd för att de tröttnade ur. Sista svaret jag fick var
att ifall vi ville ha mer "support" så fick vi teckna supportavtal.
Min upplevelse var mer att jag rapporterade buggar i en produkt de hade sålt till oss, samt bidrog med en del "workarounds", lösningar jag kom fram till. Jag lyckades bland annat att få CR10 att snurra igång och fungera på våra kunders NT4 maskiner.
Vi kände inte precis som om vi ville betala för att få någon annan att gå in på bussinessobjects sida och leta efter fixar för inrapporterade buggar.
Pelle vad säjer du, jag tror många utvecklare med mig har problem med Crystal Reports, Bussinesobjects sida har mycket övrigt att önska. Ett eget forum här på Pellesoft skulle med tiden
kunna byggas upp och bli en väldigt bra kunskapskälla ? :-)