Hej, Hej igen! Här kommer jag igen med ett nytt svar åt mig själv.Error 0x800401f3 Crystal Report
Har precis laddat ner 30-dagars testversionen av Crystal Report XI för att testa hur den fungerar.
Har inte tidigare erfarenhet av Crystal Report.
Använder Windows XP och Office 2003.
Med testversionen följer en Accessdatabas med namnet xtreme.mdb
Mitt problem är att jag inte lyckas öppna varken den databasen eller någon annan databas.
När jag försöker öppna en Acessdatabas så får jag felmeddelandet:
LOGON Failed
Details: Error Code: 0x800401f3.
Har sökt lösning på problemet genom att via Crystal Reports "Knowledge base" söka på felkoden och där kunnat läsa endel info som tyvärr inte löst mitt problem.
Tacksam för hjälp/ HarrySv: Error 0x800401f3 Crystal Report
Nu har jag förlorat 10 av mina fria 30 testdagar utan att jag kommit någon vart.
Skickade en felanmälan via Business objects länk "Report a bug" för 9 dagar sedan, men har inte fått nåt svar!!!!!!!!!!!!!!
Kontaktade också deras representant Dustin Partner, men fick där enbart en ny hänvisning till Business objects Customer support sida.
Kan någon hjälpa mig vidare eller föreslå en annan rapportgenerator som fungerar bra och jobbar mot Access 2000 (Office 2003) och Windows XP. ??Sv:Error 0x800401f3 Crystal Report
Har just installerat CR på min bärbara dator (WinXP och office 2003).
Till min oerhörda förvåning kan jag konstatera att CR nu fungerar helt ok (vad avser mitt problem med att öppna en databas).
Alltså!
- Vad har jag i min dator som ställer till problemet jag beskrivit ???
- Hur skall jag lösa problemet ???
Mycket tacksam för svar