Hej! Crystal funkar säkert, men min favorit är DataDynamics ActiveReports.Net. Den är billigare än CR och dessutom royaltyfri vilket jag hört att CR inte är (den förenklade versionen som skeppas med i .Net är nog det iofs)...hur som helst, lita inte på mitt ord, testa det själv. Demoversion finns på www.datadynamics.com... det blir crystal Går det at få Crystal att skriva ut rapporten på web sidan som ett pdf-dokument..? Då skulle acrobat lösa utskrifterna Kolla in denna länk: Jag skulle vilja tipsa dig om en tidigare diskussion på Pellesoft: ["Bästa" sättet att visa rapporter samt diagram från .NE].Skriva ut i ASP
Jag skulle vilja kunna skriva ut rapporter jag har i en databas. Frågan är om man ska skriva det som en html sida man skapat eller går det att använda sig av crystal report?
mvh
JimmySv: Skriva ut i ASP
AR.Net kan generera HTML, RTF m fl format...
/Per HultqvistSv: Skriva ut i ASP
jag lade till en referens till System.Drawing.Printing
sen testade jag att fylla en combo med följande kod:
Dim pkInstalledPrinters As String
For Each pkInstalledPrinters In PrinterSettings.InstalledPrinters
cboInstalledPrinters.Items.Add(pkInstalledPrinters)
Next
Detta vill inte fungera. Det blir ju helt bakvänt alltihopa. Hade det varit en vanlig vb-application hade det säkert fungerat men nu är det ASP. Jag vill ha en lista på alla skrivare installerade i klient-datorn.. Hur ska jag gå till väga?
mvh
mvh
http://www.aspalliance.com/articles/CrystalReportVSNet.aspxSv: Skriva ut i ASP
//Mikael.NET